omega3
Συμβουλές

Ωμέγα 3 και καρδιαγγειακή υγεία: πάνε μαζί!

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι γνωστό ότι είναι «υγιεινά για την καρδιά» και ότι «υποστηρίζουν την καρδιαγγειακή υγεία». Τι ακριβώς σημαίνει αυτό και με ποια διαδικασία τελικά μας βοηθούν;

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά:

Τι είναι τα ωμέγα-3;

Τα ωμέγα-3 είναι μια ομάδα λιπαρών οξέων απαραίτητων για τον οργανισμό. Τα βασικά είναι:

-Άλφα λινολενικό οξύ (ALA)

-Εικοσαπεντανοϊκό οξύ (EPA)

– Δοκοσαεξανοϊκό οξύ (DHA)

Όταν υπάρχουν αρκετά τέτοια λιπαρά στις κυτταρικές μεμβράνες μας, τότε αυτά συμβάλλουν στη βελτίωση της ροής του αίματος και του αγγειακού τόνου, τη μείωση της φλεγμονής και της σκλήρυνσης των αρτηριών, την υγιή αρτηριακή πίεση και σε χαμηλότερα επίπεδα τριγλυκεριδίων στο αίμα. Τα υψηλότερα επίπεδα DHA / EPA συσχετίζονται επίσης με μειωμένο κίνδυνο στεφανιαίας νόσου.

Το ALA είναι το βασικό ωμέγα-3 λιπαρό οξύ

Το ALA είναι γνωστό ως «πρωταρχικό» ωμέγα-3 λιπαρό οξύ επειδή μπορεί να μετατραπεί σε EPA και DHA, που είναι τα προϊόντα του μεταβολισμού του στον οργανισμό. Αρκετές έρευνες¹  έχουν επισημάνει τα οφέλη του στην υποστήριξη της καρδιαγγειακής υγείας, βοηθώντας τον αγγειακό τόνο, την αρτηριακή πίεση, τον καρδιακό ρυθμό και τις φλεγμονές να διατηρούνται σε υγιή επίπεδα, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση της στεφανιαίας νόσου.

  1. Alpha-linolenic acid and coronary heart disease – PubMed (nih.gov)

Η ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ MAYO CLININC

DHA, EPA και καρδιαγγειακοί κίνδυνοι

Σε μια μετα-ανάλυση που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2021, για το DHA και το EPA, οι επιστήμονες της Mayo Clinic συγκέντρωσαν συνολικά 40 μελέτες με 135.267 συμμετέχοντες, για να εξετάσουν εάν αυτά τα ωμέγα-3 θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη μείωση των καρδιαγγειακών παθήσεων. Καθώς όντως βρέθηκε σχετική μείωση κινδύνου κατά 87%, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι «η συμπλήρωση με EPA και DHA είναι μια αποτελεσματική στρατηγική που αφορά τον τρόπο ζωής μας, για την πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων και το προστατευτικό αποτέλεσμα πιθανώς αυξάνεται με τη δοσολογία». Οι δοσολογίες στις κλινικές δοκιμές που αναλύθηκαν κυμαίνονταν από 400 mg / ημέρα έως 5500 mg / ημέρα συνδυασμένου DHA + EPA, με μέσο όρο 1221 mg / ημέρα. 4

  1. Effect of Omega-3 Dosage on Cardiovascular Outcomes: An Updated Meta-Analysis and Meta-Regression of Interventional Trials – PubMed (nih.gov)

 

DHA και μιτοχόνδρια

Μια ανασκόπηση του 2021 για το DHA είχε επίσης μερικά ενδιαφέροντα ευρήματα σχετικά με το πώς το DHA επηρεάζει τα μιτοχόνδρια μας. Αυτά τα μικρά εργοστάσια ενέργειας στα κύτταρα μας είναι τόσο σημαντικά, ώστε η μειούμενη λειτουργία τους με την πάροδο του χρόνου θεωρείται ότι αποτελεί σημαντική αιτία γήρανσης και ασθενειών. Οτιδήποτε μπορούμε να κάνουμε για να στηρίξουμε την υγεία των μιτοχονδρίων (π.χ. μείωση του στρες, αρκετή άσκηση, σωστή διατροφή και συνετή χρήση βασικών συμπληρωμάτων) θα μας ωφελήσει μακροπρόθεσμα.

Σε αυτήν την ανασκόπηση, το DHA βρέθηκε να αυξάνει την καρδιολιπίνη, μια ένωση που είναι μοναδική στα μιτοχόνδρια και είναι απαραίτητη για τη βέλτιστη μιτοχονδριακή λειτουργία. Σημειώνεται ότι το DHA μειώνει ειδικά τις βλάβες στα καρδιακά μιτοχόνδρια και βοηθά στην πρόληψη του κυτταρικού θανάτου. Μετά από τόσα χρόνια ερευνών για τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, ανακαλύπτονται ακόμα καινούργιοι και μοναδικοί τρόποι που υποστηρίζουν την υγεία μας.³

  1. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22248591/

 

Ωμέγα-3 στη διατροφή

Εφόσον γνωρίζουμε πια πόσο σημαντικά είναι αυτά τα λιπαρά οξέα, σειρά έχει να εντοπίσουμε τις τροφές στις οποίες μπορούμε να τα βρούμε: τα λιπαρά ψάρια όπως ο τόνος και ο σολομός μπορούν να παρέχουν DHA και EPA, αλλά τα παγκόσμια εξαντλημένα αλιευτικά αποθέματα και η μόλυνση με βαρέα μέταλλα έχουν οδηγήσει πολλούς να αναζητήσουν καθαρότερες, πιο βιώσιμες πηγές.

Η Flora έχει στραφεί σε πηγές πιο οικολογικές, καθαρές, βιώσιμες, βιολογικές και ποιοτικές. Έτσι, χρησιμοποιεί τα krills – μικρές γαρίδες που ζουν στην Ανταρκτική και είναι μια βιώσιμη πηγή καλά απορροφούμενων DHA και EPA, και έλαια από συγκεκριμένα φύκια, ως τρόπο προσθήκης DHA. Παρασκευάζει το O-Krill 3 cardio support και το O-Krill 3 Brain support για την γενική & την καρδιαγγειακή υγεία και την εγκεφαλική υγεία αντίστοιχα.

Το ALA μπορεί να βρεθεί σε μερικούς σπόρους και ξηρούς καρπούς, όπως το λινάρι ², το καρύδι κ.ά. Η Flora παρασκευάζει το αυθεντικό μείγμα Udo’s Oil ™ 3 · 6 · 9, που είναι ένας εύκολος τρόπος για να αποκτήσουμε ένα ολοκληρωμένο μείγμα των βασικών ωμέγα λιπαρών. Αποτελείται από έλαια λιναρόσπορου, νυχτολούλουδου, ηλιόσπορου, σουσαμιού, φυτρών ρυζιού και βρώμης κ.ά., είναι οργανικό και κατάλληλο για μακροχρόνια καθημερινή χρήση από όλη την οικογένεια.

2.Flaxseed: its bioactive components and their cardiovascular benefits – PubMed (nih.gov)

Μπορείτε να αναζητήσετε κοντινό σημείο πώλησης, εισάγοντας τον ταχυδρομικό σας κώδικα ΕΔΩ. Πριν μεταβείτε στο σημείο, επικοινωνήστε μαζί του ώστε να βεβαιωθείτε για τη διαθεσιμότητα των προϊόντων. Επίσης, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για σημεία πώλησης στο τηλ. 2310 449 441 ή με αποστολή e-mai στο info@medmelon.gr

Ωμέγα 3 και καρδιαγγειακή υγεία: πάνε μαζί!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Σχετικά Νέα