Νέα, Συμβουλές

Τι αντίκτυπο έχει το στρες στην ψυχική μας υγεία;

Η ψυχική υγεία μπορεί εύκολα να επηρεαστεί από το άγχος. Φέτος περισσότεροι άνθρωποι από ποτέ εμφανίζουν προβλήματα υγείας που σχετίζονται με το άγχος, όπως: υψηλή αρτηριακή πίεση, σχετική αύξηση ή απώλεια βάρους, ναυτία,  τριχόπτωση και πολλά άλλα.

Η κατάσταση της ψυχικής μας υγείας εμφανίζεται ως συνεχής, με σκαμπανεβάσματα, δηλαδή πότε τα καταφέρνουμε άριστα και πότε όχι τόσο καλά.

Ελπίζουμε φυσικά, να περνάμε τον περισσότερο χρόνο «στο πράσινο», να ανταποκρινόμαστε κατάλληλα στις προκλήσεις και να διαχειριζόμαστε τα συναισθήματα και τις πιέσεις με υγιείς μηχανισμούς αντιμετώπισης, όπως η σωματική δραστηριότητα, η ανάπαυση και η υγιής αλληλεπίδραση με άλλους ανθρώπους.

Ωστόσο, όλοι κινούμαστε μπρος-πίσω κατά μήκος αυτής της πορείας, καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής μας, ακόμη και καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας. Πρέπει όλοι να αναγνωρίσουμε τα σημάδια μείωσης της ψυχικής μας ευημερίας πριν αυτή γίνει επικίνδυνη.

 

Να κάνουμε συχνά check-in στην δική μας ψυχική ευεξία

Μερικές φορές, οι καταστάσεις μας κάνουν να κινούμαστε «στο κόκκινο». Αν τα νέα πράγματα στη ζωή μας μας κάνουν να φοβόμαστε, αν χάσαμε την καριέρα μας ή ακόμα και κάποιο αγαπημένο μας πρόσωπο, αν τα σχέδια αποφοίτησής μας διαλύθηκαν και νιώθουμε απώλεια, μπορεί να είμαστε πιο ευερέθιστοι ή αποδιοργανωμένοι.

Το πώς αισθανόμαστε εξαρτάται επίσης από το επίπεδο αντίδρασής μας σε αυτά τα γεγονότα. Ο τρόπος σκέψης ή αλληλεπίδρασης με τον κόσμο ή η εσωτερική αναπαράσταση -γνωστή κι ως νοοτροπία μας- επηρεάζει την ψυχική μας υγεία. Το φαγητό και ο τρόπος ζωής μας το κάνουν επίσης.

Θα πρέπει να μας γίνει συνήθεια να κάνουμε check-in στην δική μας ψυχική ευεξία και να ενεργούμε όπως απαιτείται, αν αρχίσουμε να τείνουμε προς την κόκκινη ζώνη ή να μένουμε εκεί για πολύ. Δώστε προσοχή στα σημάδια που δείχνουν ότι βρίσκεστε στο ανθυγιεινό ναδίρ του φάσματος ψυχικής υγείας.

Όσο περισσότερα σημάδια ή συμπτώματα έχετε εσείς ή ένας αγαπημένος σας, και όσο πιο συχνά συμβαίνουν, τόσο πιο πιθανό είναι το άγχος να επηρεάζει την ψυχική υγεία και τόσο πιο επείγον είναι να δράσετε και να καθορίσετε στρατηγικές αυτοεξυπηρέτησης.

 

Ορισμένα σημάδια κινδύνου που πρέπει να προσέξετε στον εαυτό σας ή στα άτομα με τα οποία συναναστρέφεστε περιλαμβάνουν τα παρακάτω:

 

  • Γενικά δε νιώθω υπέροχα.
  • Έχω μυϊκή ένταση ή πόνους στις αρθρώσεις.
  • Ο φίλος μου δεν διατηρεί πλέον επαφή μαζί μου.
  • Έχω ψυχική και σωματική κόπωση.
  • Νιώθω ότι έχω μειωμένη νοητική οξύτητα.
  • Ο συνεργάτης μου δείχνει σημάδια όπως ευερεθιστότητα ή θλίψη.
  • Έχω διαγνωστεί με «κόπωση των επινεφριδίων».
  • Ζαλίζομαι ή λιποθυμώ όταν σηκώνομαι όρθιος.
  • Ο σύντροφός μου κλαίει εύκολα ή απροσδόκητα.
  • Δυσκολεύομαι να κοιμηθώ.
  • Ενεργώ κυνικά ή σαρκαστικά.
  • Συχνά νιώθω συναισθηματικά μουδιασμένος.
  • Το μέλος της οικογένειάς μου τσιμπολογάει συνέχεια για να νιώσει καλύτερα συναισθηματικά.
  • Ξυπνάω πολλές φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας ή κοιμάμαι ανήσυχος.
  • Δυσκολεύομαι να ξυπνήσω το πρωί.
  • Δε νιώθω αναζωογονημένος, ακόμη και μετά από οκτώ ώρες ύπνου.
  • Το παιδί μου αποφεύγει πράγματα που κάποτε απολάμβανε.
  • Είμαι για μεγάλα χρονικά διαστήματα μη παραγωγικός.
  • Έχω διαγνωστεί με υπογλυκαιμία.
  • Ο γείτονάς μου έχει χάσει βάρος ή φαίνεται ατημέλητος.
  • Τα μαλλιά μου πέφτουν ή έχω περιττές τρίχες στο πρόσωπο ή το σώμα.
  • Ο σύζυγός μου αγχώνεται και εκνευρίζεται όταν χάνει ένα γεύμα.
  • Μπορεί να έχω δυσανεξία στους άλλους.
  • Ο φίλος μου μοιάζει γκρινιάρης.
  • Έχω αγωνιστικές σκέψεις.
  • Έχω εποχιακές αλλεργίες.
  • Έχω αλλεργίες που έγιναν πιο έντονες τον τελευταίο χρόνο.
  • Δεν φαίνεται να παίρνω αποφάσεις.
  • Η αρτηριακή πίεση της μαμάς μου έχει αυξηθεί τον τελευταίο καιρό.
  • Ξεχνώ ή έχω κακή συγκέντρωση.
  • Ο σύζυγός μου κοιμάται πολύ, αργά την ημέρα.
  • Λαχταρώ αλμυρά φαγητά.
  • Μερικές φορές τρώω για να αντιμετωπίσω την πλήξη, τη δυσφορία ή να χαλαρώσω.
  • Ο αδερφός μου αρρωσταίνει συχνά.
  • Αναβάλλω και χάνω προθεσμίες, ή νιώθω υπερκόπωση.
  • Ο γονιός μου δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει πράγματα.
  • Ξεσπάω κατά καιρούς.
  • Έχω αλλαγές στο χρώμα του δέρματος, όπως χρώση ή απώλεια χρώματος.
  • Ο φίλος μου νιώθει να κατακλύζεται από εργασιακές και οικογενειακές ευθύνες.
  • Έχω περιττό λίπος στην κοιλιά.
  • Έχω παράξενες μικρές εναποθέσεις ασβεστίου, όπως στον λοβό του αυτιού.
  • Ο συγκάτοικός μου φαίνεται να πίνει αλκοόλ περισσότερο από το συνηθισμένο.
  • Δε νιώθω πλήρης.
  • Έχω στομαχικά ή πεπτικά προβλήματα, κοιλιακό άλγος ή ναυτία.
  • Ο πατέρας μου παραπονιέται για διαταραχές του γαστρεντερικού σωλήνα, δυσκοιλιότητα ή διάρροια.
  • Αισθάνομαι κουρασμένος αλλά είμαι καλωδιωμένος και περνάω ώρες στα κοινωνικά δίκτυα.
  • Η αρτηριακή μου πίεση, ο μεταβολισμός ή η θερμοκρασία του σώματος μου είναι χαμηλά.
  • Ποτέ δεν έχω «διάθεση», η λίμπιντό μου απουσιάζει εντελώς.

 

Η επικίνδυνη ζώνη και η κορτιζόλη

Όσο περισσότερα συμπτώματα υπάρχουν, τόσο περισσότερο η ψυχική μας υγεία ή αυτή των αγαπημένων μας ατόμων είναι πιθανό να βρίσκεται στην επικίνδυνη ζώνη. Εάν παρατηρήσετε πολλά συμπτώματα, μιλήστε σε κάποιον. Εάν υπάρχουν σοβαρά προβλήματα, όπως κρίσεις πανικού, αίσθημα μουδιάσματος ή χρήση αλκοόλ για την αντιμετώπισή τους, αναζητήστε επαγγελματική υποστήριξη.

Μερικά από τα παραπάνω συμπτώματα συνδέονται με υψηλότερα κυκλοφορούντα επίπεδα ορμονών του στρες, όπως η κορτιζόλη. Η κορτιζόλη μας βοηθά να ξυπνήσουμε και να ανταποκριθούμε σε πιθανό κίνδυνο, αλλά δεν πρέπει να παραμένει συνεχώς ανεβασμένη, καθώς αυτό μπορεί να μας θέσει σε κίνδυνο εξασθενημένης γνωστικής λειτουργίας, κατάθλιψης και άγχους. Συνδέεται με ευερεθιστότητα και κόπωση, επηρεάζοντας τον ύπνο και την ενέργειά μας.

Η κορτιζόλη μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή και πόνο και να μας κάνει πιο επιρρεπείς σε τραυματισμούς. Μπορεί να επηρεάσει το σάκχαρό μας στο αίμα και να προκαλέσει αύξηση βάρους (λίπος γύρω από τη μέση). Μπορεί να στενέψει τα αιμοφόρα αγγεία μας, επηρεάζοντας την υγεία της καρδιάς και προκαλώντας ανωμαλίες στην αρτηριακή πίεση. Η κορτιζόλη μπορεί να προκαλέσει στυτικές δυσκολίες και μπορεί να επηρεάσει τη λίμπιντο και τη γονιμότητα.

 

Η λύση που ονομάζεται Ashwagandha

Εάν πιστεύετε ότι χρειάζεστε περισσότερη σωματική υποστήριξη για να αντιμετωπίσετε την ψυχική και σωματική κόπωση που σχετίζεται με το άγχος, σκεφτείτε το Stressveda™. Εμπιστευθείτε στο Stressveda™, το πιο καλά κλινικά μελετημένο βότανο Ashwagandha, στην πατενταρισμένη μορφή του KSM-66. Το Ashwagandha είναι ένα προσαρμογόνο βότανο που βοηθά το σώμα μας να αντιστέκεται σε φυσικούς, χημικούς ή βιολογικούς παράγοντες, έχει ομαλοποιητική επίδραση στην αντιμετώπιση του στρες και είναι ασφαλές και χωρίς παρενέργειες.

Το KSM-66 Ashwagandha® στη φόρμουλα του Stressveda™ έχει αποδειχθεί ότι βοηθά σε μια λίστα καταστάσεων που σχετίζονται με το άγχος και βελτιώνει τη συνολική ευεξία. Το Stressveda™ περιλαμβάνει επίσης βιολογικές τροφές που αποδίδουν βιταμίνες φυτικής προέλευσης για να αντικαταστήσει αυτές που συνήθως εξαντλούνται με το άγχος και χρειάζονται για να ανταποκριθούμε στο στρες, όπως το σύμπλεγμα βιταμινών Β και η βιταμίνη D3.

Όταν τα πράγματα είναι καλά, καλλιεργήστε τις κοινωνικές σχέσεις που έχετε και καθησυχάστε τους άλλους. Ακούστε και δώστε προσοχή στον εαυτό σας και τους αγαπημένους σας. Εάν περάσατε πολύ χρόνο στην κίτρινη ζώνη ή τείνετε προς το πορτοκαλί ή κόκκινο άκρο της ψυχικής υγείας, ενισχύστε τις πρακτικές φροντίδας του εαυτού σας, χαλαρώστε και συνδεθείτε με κάποιον με τον οποίο μπορείτε να μιλήσετε για το άγχος σας.

 

Dana Remedios

 

Μπορείτε να αναζητήσετε κοντινό σημείο πώλησης, εισάγοντας τον ταχυδρομικό σας κώδικα ΕΔΩ. Πριν μεταβείτε στο σημείο, επικοινωνήστε μαζί του ώστε να βεβαιωθείτε για τη διαθεσιμότητα των προϊόντων. Επίσης, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για σημεία πώλησης στο τηλ. 2310 449 441 ή με αποστολή e-mai στο info@medmelon.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Σχετικά Νέα