Νέα, Συμβουλές

Γιορτές… χωρίς πεπτικές ενοχλήσεις!

Ο Δεκέμβριος είναι εδώ, και όσον αφορά το φαγητό, αυτό σημαίνει ότι μας περιμένουν πολλοί πειρασμοί! Όπου κι αν κοιτάξουμε, φαίνεται ότι κάποιος προσπαθεί να μας κάνει να πάμε ενάντια στις καλύτερες προθέσεις μας: οι πιατέλες με μπισκότα και σοκολατάκια που βρίσκονται σε κάθε χώρο, oι στοίβες με τα μελομακάρονα και τους κουραμπιέδες στα ζαχαροπλαστεία, τα εποχιακά καλούδια που καλύπτουν τα ράφια του παντοπωλείου. Για να μην αναφέρουμε όλα τα πλούσια φαγητά και γλυκά που πιθανώς φτιάχνουμε στο σπίτι. Αρκούν για να κάνουν τον οποιονδήποτε να το παρακάνει. Που σημαίνει ότι αν δεν είμαστε προσεκτικοί, μπορεί να υπάρξουν πεπτικά προβλήματα στο άμεσο μέλλον.

Ακολουθούν μερικοί κανόνες κοινής λογικής για να απολαύσουμε τις γιορτινές γεύσεις, φροντίζοντας παράλληλα το πεπτικό μας σύστημα να παραμένει υγιές κατά τη διάρκεια των διακοπών.

Προσέξτε τις μερίδες. Εκτός και αν έχετε κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα, πιθανότατα δεν χρειάζεται να εγκαταλείψετε τα αγαπημένα σας φαγητά των εορτών. Συχνά το μόνο που χρειάζεται είναι μέτρο. Σε έναν μπουφέ, περπατήστε πρώτα σε όλο το μήκος του τραπεζιού για να δείτε τι πραγματικά θέλετε, αντί να πάρετε μια μεγάλη μερίδα από το πρώτο πράγμα που φαίνεται καλό.

Τρώτε αργά. Γνωρίζατε ότι χρειάζονται 20 λεπτά για να νιώσετε χορτάτοι αφού αρχίσετε να τρώτε; Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το να καταβροχθίζετε το φαγητό σας μπορεί να σας κάνει να φάτε υπερβολικά – ο εγκέφαλός σας δεν έχει λάβει το μήνυμα από το στομάχι σας ότι είναι ακόμη γεμάτο. Εάν τρώτε αργά και γεύεστε πραγματικά το φαγητό σας, μπορεί να διαπιστώσετε ότι είστε ικανοποιημένοι με λιγότερο.

Γνωρίστε το σώμα σας. Τούτου λεχθέντος, ορισμένα τρόφιμα απλώς δεν ταιριάζουν σε μερικούς ανθρώπους. Εάν ξέρετε ότι τα τηγανητά σας φέρνουν μετά αδιαθεσία, απομακρυνθείτε από αυτά ή φάτε μια πολύ μικρή μερίδα. Λίγα λεπτά απόλαυσης δεν αξίζουν το τίμημα που θα πληρώνετε για ώρες.

Γεμίστε με ίνες. Πολλά φαγητά για τις γιορτές δεν είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, κάτι που μπορεί να προκαλέσει δυσκοιλιότητα. Για να κάνετε το παχύ έντερό σας να λειτουργήσει κανονικά, βεβαιωθείτε ότι φάγατε φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως προτού υποκύψετε στα μπισκότα.

Πιείτε νερό. Ένας καλός τρόπος για την πρόληψη της δυσκοιλιότητας είναι να βεβαιωθείτε ότι πίνετε άφθονο νερό. Θυμηθείτε επίσης ότι η καφεΐνη και το αλκοόλ μπορούν να σας αφυδατώσουν, γι’ αυτό προτιμήστε τη μόκα μέντας και το eggnog.

Να προσέχετε τους εαυτούς σας. Όλοι νιώθοντας ένοχοι καταπίνουμε τα συναισθήματά μας κατά καιρούς. Καμία ενοχή! Οι διακοπές φέρνουν χαρά, αλλά φέρνουν και άγχος, όπως και επιπλέον απασχόληση για τα ψώνια, τον στολισμό, το μαγείρεμα, συν την ταλαιπωρία του ταξιδιού. (Για να μην αναφέρουμε τη νέα ανησυχία του να κολλήσετε μια τρομακτική ασθένεια.) Βεβαιωθείτε ότι κοιμάστε αρκετά, ασκείστε και κάνετε ό,τι σας κάνει να αισθάνεστε συγκεντρωμένοι (είτε είναι γιόγκα, διαλογισμός, χρόνος με τον εαυτό σας ή στη φύση). Θα είστε λιγότερο απογοητευμένοι και επομένως λιγότερο επιρρεπείς στον πειρασμό να υπερκαταναλώσετε.

Πάρτε προβιοτικά. Ένας σίγουρος τρόπος για να προστατεύσετε την υγεία του πεπτικού σας συστήματος είναι να βεβαιωθείτε ότι έχετε μια καλή ισορροπία στα βακτήρια του εντέρου, με τα ωφέλιμα να υπερισχύουν αριθμητικά των κακών. Η κατανάλωση τροφών με ευεργετικά βακτήρια όπως το γιαούρτι, το κεφίρ, το τέμπε, το ξινολάχανο και το kimchi είναι ένας τρόπος για να το επιτύχετε αυτό. Μπορείτε επίσης να πάρετε ένα προβιοτικό. Ή και τα δύο. Και για να κρατήσετε τα καλά βακτήρια χαρούμενα μόλις βρεθούν στο έντερό σας, στείλτε τους πολλά δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα και λαχανικά γιατί είναι τα αγαπημένα τους φαγητά.

Προσθέστε ένζυμα. Ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζει το γαστρεντερικό σας σύστημα να σας κάνει χαρούμενους ή λυπημένους είναι τα πεπτικά ένζυμα, τα οποία σας βοηθούν να αφομοιώσετε κάθε είδους τροφή. Υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη πεπτικών ενζύμων, το καθένα ειδικευμένο στη διάσπαση ενός συγκεκριμένου συστατικού της τροφής (όπως υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λίπος, λακτόζη, φυτικές ίνες, κ.λπ.). Μερικοί άνθρωποι δεν παράγουν αρκετά πεπτικά ένζυμα ή μπορεί να τους λείπουν εντελώς. Για παράδειγμα, η δυσανεξία στη λακτόζη εμφανίζεται σε άτομα που δεν παράγουν λακτάση.

 

Η Flora προσφέρει ένα ευρύ φάσμα προβιοτικών και ενζύμων, όπως:

Προβιοτικά για κάθε στάδιο της ζωής, συμπεριλαμβανομένων των νηπίων, των παιδιών, των ενηλίκων και των ηλικιωμένων. Ειδικές φόρμουλες προβιοτικών για στοματική υγεία, βακτηριακή και μυκητιιακή ισορροπία και ευαίσθητο έντερο.

Ένα μίγμα από 7 διαφορετικά πεπτικά ένζυμα, το Ultimate Digestive Enzyme που διασπά όλων των ειδών τις τροφές και βοηθά σε μια ομαλή πέψη χωρίς δυσάρεστα συμπτώματα.

Μπορείτε να αναζητήσετε κοντινό σημείο πώλησης, εισάγοντας τον ταχυδρομικό σας κώδικα ΕΔΩ. Πριν μεταβείτε στο σημείο, επικοινωνήστε μαζί του ώστε να βεβαιωθείτε για τη διαθεσιμότητα των προϊόντων. Επίσης, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για σημεία πώλησης στο τηλ. 2310 449 441 ή με αποστολή e-mai στο info@medmelon.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Σχετικά Νέα