Ιατρικά Νέα, Ξέρετε ότι..., Συμβουλές

Ωμέγα Λιπαρά και Εγκεφαλική Λειτουργία

Ο εγκέφαλος είναι το πλουσιότερο σε λίπος όργανο, καθώς το 60% του βάρους του είναι λιπαρά με αναλογία 1:1 Ω-3 προς Ω-6.

Σταθερή απελευθέρωση της ενέργειας

Έχει σίγουρα συμβεί σε όλους μας, να μη μπορούμε να συγκεντρωθούμε όταν είμαστε πεινασμένοι ή όταν νοιώθουμε αδύναμοι χωρίς την απαραίτητη ενέργεια. Η ικανότητά μας να συγκεντρωθούμε αμέσως επιστρέφει μόλις φάμε ή μόλις αποκτήσουμε ένα υψηλότερο επίπεδο ενέργειας.

Τα ωμέγα λιπαρά είναι μια πηγή ενέργειας που είναι σταθερή, σε αντίθεση με τους υδατάνθρακες που καίγονται γρήγορα. Τα ωμέγα λιπαρά καίγονται αργά, ώστε να διαρκούν περισσότερο και να διατηρούν τα επίπεδα της ενέργειας μας αλλά και το αίσθημα της πληρότητας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αντίθετα οι υδατάνθρακες καίγονται αμέσως με αποτέλεσμα να νοιώθουμε πεινασμένοι και κουρασμένοι και συνεπώς να μην μπορούμε να συγκεντρωθούμε. Αυτό αναφέρεται συχνά και από τους εκπαιδευτικούς, όπου παρατηρούν ότι όταν τα παιδιά έχουν πάρει πρωινό φορτωμένο με υδατάνθρακες δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν καθώς αισθάνονται πεινασμένα και πολλές φορές γίνονται οξύθυμα.

Η ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο

Τα ωμέγα λιπαρά οξέα είναι απαραίτητα ώστε να βελτιώνουν τη λειτουργία της μεμβράνης κάθε κυττάρου στο σώμα μας. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και τα κύτταρα του αίματος που μεταφέρουν το ζωτικό οξυγόνο στον εγκέφαλο και βοηθούν στο να αποβάλλεται το διοξείδιο του άνθρακα. Με λίγα λόγια τα ωμέγα λιπαρά οξέα είναι απαραίτητα για τη σωστή ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο.

Ενήλικες που καταναλώνουν αρκετά Ω-λιπαρά, αναφέρουν ότι νιώθουν πιο ήρεμοι και διαχειρίζονται καλύτερα το στρες. Είναι αναγκαία για την παραγωγή σεροτονίνης, ενός νευροδιαβιβαστή με ηρεμιστική δράση.

Ανεβάζουν τη διάθεση και μειώνουν την κατάθλιψη (σε παιδιά και ενήλικες).

Πολλοί ηλικιωμένοι αναφέρουν καλύτερη αντίληψη χρωμάτων και οπτική οξύτητα, βελτιωμένη πνευματική λειτουργία και ταχύτερη εκμάθηση.

Τα Ω-λιπαρά είναι ιδιαίτερα σημαντικά σε 3 προβληματικούς τομείς της εγκεφαλικής δραστηριότητας: μαθησιακά προβλήματα, κυκλοθυμική συμπεριφορά και πνευματικές δυσλειτουργίες.

Τα Ω-λιπαρά βελτιώνουν όλες τις εγκεφαλικές λειτουργίες:

• διάθεση
• νοημοσύνη
• συμπεριφορά
• ικανότητα μάθησης
• πνευματική υγεία
• κοινωνικότητα

Σχετικά Νέα