Συμβουλές

Τρώμε καλύτερα αλλά αισθανόμαστε χειρότερα! Γιατί συμβαίνει αυτό και τι μπορούμε να κάνουμε.

Κάποια στιγμή αποφασίζετε να τρώτε πιο υγιεινά, πιο πολλά λαχανικά και φρούτα. Τα ρούχα σας χωράνε πλέον και νιώθετε ευχαριστημένοι με τον εαυτό σας.  Ωστόσο, αντί να αισθάνεσθε καλύτερα μπορεί να νιώθετε χειρότερα και να αισθάνεστε ενοχλήσεις, όπως πεπτικές διαταραχές, δυσφορία και ίσως πονοκεφάλους, μεταβολές της διάθεσης ή κόπωση. Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό;

 Τι μπορεί να συμβεί – και πώς να το διορθώσετε

Η αλλαγή στη διατροφή μπορεί να προκαλέσει σύγχυση στο σώμα σας για κάποιο χρονικό διάστημα. Αναλόγως σε τι βαθμό αλλάζει η διατροφή σας, αλλάζει η βιοχημεία, η ποικιλομορφία της εντερικής χλωρίδας και ακολούθως ο χρόνος που χρειάζεστε για να προσαρμοστείτε στις αλλαγές και η ένταση των ενοχλήσεων που αισθάνεστε.

Σας είναι γνώριμο κάτι από τα παρακάτω;

-Έχω απώλεια βάρους αλλά δεν αισθάνομαι καλά

-Τρώω καλύτερα, αλλά νιώθω ατονία

-Τρώω καλύτερα αλλά έχω χειρότερη πέψη

-Κάνω καινούργια διατροφή και έχω χειρότερη πέψη

 

Ας δούμε αυτά τα προβλήματα και τι πρέπει να κάνουμε:

 

-Το πρόβλημα: Έχω απώλεια βάρους αλλά δεν αισθάνομαι καλά

 

Ο κρυφός λόγος: η αιφνίδια απελευθέρωση των τοξινών

Συνδέετε την αποτοξίνωση με την απώλεια βάρους; Πολλοί άνθρωποι το κάνουν. Ωστόσο, ίσως να μην γνωρίζετε ότι είναι σημαντικό να αποτοξινωθείτε αφού έχετε φτάσει στο στόχο της απώλειας βάρους.

Γιατί; Οι τοξίνες εισχωρούν στην κυκλοφορία του αίματος όταν χάσετε βάρος. Όταν χάνουμε λίπος, απελευθερώνονται λιποδιαλυτές τοξίνες. Μελέτες δείχνουν ότι το επίπεδο των τοξινών που κυκλοφορούν στο αίμα είναι υψηλότερο μετά την απώλεια βάρους. (Εάν έχετε ακούσει ποτέ ότι η αργή απώλεια βάρους είναι καλύτερη, αυτός είναι ο ένας λόγος.) Για τον ίδιο λόγο η επιλογή μιας αποτοξινωτικής διατροφής  θεωρείται ότι είναι πιο υγιεινή από τον απλό περιορισμό θερμίδων.

Η αυξημένη οξειδωτική καταπόνηση από την γρήγορη απώλεια βάρους σημαίνει περισσότερες ελεύθερες ρίζες και υπεροξείδια στην κυκλοφορία. Αυτό αυξάνει τα αντιδραστικά είδη οξυγόνου (ROS) στο σώμα. Αυτά τα μόρια μπορούν να βλάψουν τα κύτταρα και να διαταράξουν την κυτταρική σηματοδότηση.

Τα συμπτώματα όπως η κόπωση, ο πόνος των μυών ή των αρθρώσεων, οι πονοκέφαλοι ή η ζάλη μπορεί να είναι συμπτώματα αυτού του οξειδωτικού στρες και το σώμα χρειάζεται αντιοξειδωτικά ώστε να μειώσει το οξειδωτικό στρες.

Τι να κάνω:

Για να αντισταθμιστεί η αυξημένη ανάγκη για αντιοξειδωτικά, συμπεριλάβετε μια ποικιλία από ανθοκυανίνες OPCs (Grape seed), καροτένια και κουρκουμινοειδή.

Χάστε σταδιακά βάρος. Τρώγοντας πέντε μικρά πλούσια σε πρωτεΐνη γεύματα καθημερινά – με τουλάχιστον 20 γραμμάρια πρωτεΐνης το καθένα – μπορεί να βοηθήσει το σώμα να αντιμετωπίσει τις τοξίνες.

Ο απαλός καθαρισμός συνιστάται, χρησιμοποιώντας άφθονο νερό και ένα αποτοξινωτικό-αντιοξειδωτικό προϊόν όπως το Flor · Essence.

 

-Το πρόβλημα: Τρώω καλύτερα, αλλά νιώθω ατονία

 

Ο κρυφός λόγος: Η αργή προσαρμογή στη νέα διατροφική σας κατάσταση

Μόρια όπως μέταλλα, λιπαρά οξέα, βιταμίνες και νευροδιαβιβαστές αλληλεπιδρούν στο αίμα σας με τα κύτταρα σας. Δρουν ως «σηματοδοτικά μόρια» για να παίξουν ένα ρόλο στην πράξη εξισορρόπησης που ονομάζουμε ομοιόσταση. Ο τύπος και η ποσότητα των μορίων που καταναλώνετε επηρεάζει την υγεία σας.

Τα σήματα μεταδίδονται από το εξωτερικό στο εσωτερικό του κυττάρου, ενεργοποιώντας μια ενέργεια – μπορεί να κατευθύνει το κύτταρο για να παράγει κάτι (ή να μην παράγει κάτι).

Έτσι, όταν η ισορροπία αυτών των μορίων αλλάζει, επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν με τα κύτταρά σας, αλλάζει η συμπεριφορά των κυττάρων σας και μπορεί να αισθάνεστε πολύ διαφορετικά. Ο οργανισμός μπορεί να χρειαστεί λίγο χρόνο για να προσαρμοστεί στην αλλαγή.

Τι να κάνω:

Τρώτε θρεπτικά συστατικά με όλες τις βιταμίνες, τα μέταλλα και άλλα ζωτικά θρεπτικά συστατικά που το σώμα σας μπορεί να χρησιμοποιήσει ως μόρια σηματοδότησης για να λειτουργήσει άριστα.

Δώστε στο σώμα σας την ευκαιρία να προσαρμοστεί. Μέχρι να προσαρμοστεί το σώμα σας, μη συνεχίζετε να κάνετε αλλαγές. Προσθέστε ή αφαιρέστε ένα πράγμα, τη φορά.

 

-Το πρόβλημα: Τρώω καλύτερα αλλά έχω χειρότερη πέψη

 

Το κρυφό πρόβλημα: Η δυσανεξία σε ένα νέο τρόφιμο / τα ανεπαρκή ένζυμα

Όταν οι άνθρωποι κάνουν μια διατροφική αλλαγή και στη συνέχεια έχουν δυσπεψία, ο πρώτος φόβος που συχνά έρχεται είναι «δεν μπορώ να αφομοιώσω αυτό το συγκεκριμένο φαγητό». Αυτό συμβαίνει αν δεν διαθέτουμε ένα συγκεκριμένο ένζυμο και το ονομάζουμε δυσανεξία. Για παράδειγμα, αν δεν παράγετε λακτάση για να αφομοιώσετε τη λακτόζη στο γάλα, αυτό ονομάζεται δυσανεξία στη λακτόζη

Μερικοί άνθρωποι μπορεί να είναι σε θέση να τρώνε μικρές ποσότητες της προβληματικής γι’ αυτούς τροφής.

Η διατροφική δυσανεξία δεν περιλαμβάνει το ανοσοποιητικό σύστημα, επομένως τα συμπτώματα συνήθως παραμένουν απομονωμένα στο πεπτικό: αέρια, ναυτία, φούσκωμα, διάρροια, δυσκοιλιότητα ή πόνο στο έντερο.

Τι να κάνω:

– Ένας τρόπος για να διαπιστώσετε εάν έχετε δυσανεξία είναι να δοκιμάσετε ένα συμπλήρωμα με πεπτικά ένζυμα και να δείτε αν αυτό σας βοηθά, καθώς η ανεπαρκής παραγωγή πεπτικών ενζύμων προκαλεί την αδυναμία του οργανισμού να αφομοιώσει το φαγητό. Αν όντως σας βοηθήσουν μπορείτε είτε να αποφύγετε τα τρόφιμα στα οποία έχετε δυσανεξία είτε να λαμβάνετε συμπληρωματικά πεπτικά ένζυμα που θα σας βοηθήσουν να αφομοιώνετε τις τροφές που δεν επιθυμείτε να στερηθείτε.

 

-Το πρόβλημα: Κάνω καινούργια διατροφή και έχω χειρότερη πέψη

 

Το κρυφό πρόβλημα: Η μειωμένη παραγωγή ενζύμων

Η μη σωστή πέψη δεν είναι η ίδια με τη δυσανεξία. Πρόκειται για μια μη μόνιμη κατάσταση που προκαλείται από αλλαγές στο pH ή στα αισθητήρια ερεθίσματα. Σημαίνει ότι οι αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες μπορεί να προκαλέσουν προσωρινά προβλήματα πέψης.

Όταν αυξάνετε την κατανάλωση των φυτικών τροφών, είναι πιθανό να έχετε έναν αυξημένο χρόνο προσαρμογής στην αύξηση των ζυμώσιμων υδατανθράκων και των ινών που περιέχονται στη μεγαλύτερη ποσότητα φυτικής ύλης που τρώτε.

Τα σώματά μας θα πρέπει να αξιοποιούν στο έπακρο τα ένζυμα που χρειαζόμαστε, αλλά η διαδικασία της έκκρισης ενζύμων ελέγχεται και επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως από τις ορμόνες μας και το στρες! Μερικοί άνθρωποι έχουν γενετική κλίση σε χαμηλή παραγωγή ενζύμων και μπορούν να χρησιμοποιήσουν καθημερινά ένα ήπιο συμπλήρωμα πεπτικών ένζυμων. Πάντως το άγχος είναι μακράν ο συνηθέστερος λόγος για τον οποίο δεν έχουμε καλή λειτουργία πέψης και δεν παράγουμε αρκετά ένζυμα.

Τι να κάνω:

Η λήψη συμπληρωματικών ενζύμων είναι μια καλή ιδέα έως ότου συνηθίσετε τη νέα σας ρουτίνα ή ο τρόπος ζωής σας σας επιτρέπει να χαλαρώσετε. Εάν θέλετε να καταναλώνετε αυξημένες ποσότητες φυτικών τροφών, πράγμα πολύ καλό για την υγεία σας, τα ένζυμα με άλφα-γαλακτοσιδάση μπορούν να σας ανακουφίσουν από τα αέρια και την ταλαιπωρία.

Εάν δεν αφομοιώνετε καλά, θυμηθείτε: δεν σας επιτρέπει το στρες να αφομοιώσετε. Κόψτε τις συνήθειες όπως το φαγητό κατά την οδήγηση, όταν παρακολουθείτε ή παίζετε οτιδήποτε τρομακτικό, ανησυχητικό ή βίαιο. Για παράδειγμα, το γυμναστήριο με ακουστικά σε ένταση θα ήταν καλύτερο να πραγματοποιείται πριν το δείπνο και όχι μετά το φαγητό.

Dana Green Remedios

 

Μπορείτε να αναζητήσετε κοντινό σημείο πώλησης, εισάγοντας τον ταχυδρομικό σας κώδικα ΕΔΩ. Πριν μεταβείτε στο σημείο, επικοινωνήστε μαζί του ώστε να βεβαιωθείτε για τη διαθεσιμότητα των προϊόντων. Επίσης, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για σημεία πώλησης στο τηλ. 2310 449 441 ή με αποστολή e-mai στο info@medmelon.gr 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Σχετικά Νέα