Συμβουλές

Τα συμπτώματα του στρες και πώς να τα αντιμετωπίσετε!

Δε μπορείτε να ξυπνήσετε το πρωί χωρίς μεγάλη δόση καφεΐνης ή να συνεχίσετε τη μέρα χωρίς ακόμα περισσότερη καφεΐνη; Το πρόβλημα μπορεί να μην είναι το πιεστικό χρονοδιάγραμμά σας ή η έλλειψη ύπνου. Ίσως να υποφέρετε από «εξάντληση» των επινεφριδίων, μια από τις συνέπειες της γεμάτης άγχος ζωής μας στον 21ο αιώνα.

Επινεφρίδια και η λειτουργία τους

Έχετε δύο επινεφρίδια, το κάθε ένα τοποθετημένο πάνω από τα νεφρά σας. Απελευθερώνουν μια ποικιλία ορμονών που συμβάλλουν στη διατήρηση της βιολογικής ισορροπίας ως απάντηση στο στρες. Όσο περισσότερο άγχος βιώνετε, τόσο πιο σκληρά εργάζονται τα επινεφρίδια για να σας προστατεύσουν. Όταν το άγχος είναι χρόνιο, τότε το σώμα αυξάνει την παραγωγή κορτιζόλης, η οποία βοηθά στην αποφυγή του στρες.

Η εξάντληση των επινεφριδίων αναπτύσσεται όταν το σώμα δε μπορεί πλέον να παράγει επαρκείς ποσότητες κορτιζόλης, οδηγώντας σε κόπωση. Μακροπρόθεσμα, η εξάντληση των επινεφριδίων μπορεί να αποδυναμώσει την απόκριση του σώματος σας σε βακτηριακές, ιογενείς, μυκητιακές και παρασιτικές λοιμώξεις. Μπορεί επίσης να προκαλέσει σύνδρομο χρόνιας κόπωσης και ινομυαλγία και μπορεί επίσης να αυξήσει τον μακροχρόνιο κίνδυνο καρκίνου.

Έχετε συμπτώματα «εξάντλησης επινεφριδίων»;

Εάν η κατανάλωση καφέ είναι κάποια ένδειξη, εκατομμύρια άνθρωποι μπορεί να υποφέρουν από κάποιο βαθμό εξάντλησης των επινεφριδίων. Και αν δε μπορείτε να φανταστείτε να ζείτε χωρίς τουλάχιστον καφέ, μπορεί να είστε στα πρόθυρα. Αν και η κόπωση ενδέχεται να είναι ένα σύμπτωμα πολλών διαφορετικών προβλημάτων υγείας, η κόπωση σε συνδυασμό με άλλα συμπτώματα όπως τα παρακάτω, μπορεί να υποδηλώνουν μια εξάντληση των επινεφριδίων:

  • Ζαλάδα όταν στέκεστε σε όρθια θέση
  • Συχνές περιόδους με χαμηλό σάκχαρο αίματος
  • Προβλήματα διάθεσης και μνήμης
  • Πόνοι στους μύες της άνω πλάτης, των βραχιόνων και των ποδιών
  • Αυξημένη ανάγκη για αλάτι και ζάχαρη
  • Κρυώνετε χωρίς λόγο
  • Αλλεργίες
  • Ευαισθησίες σε τρόφιμα και χημικά
  • Συστηματικά αδικαιολόγητη κούραση

Βοήθεια από βιταμίνες και βότανα

Υπάρχουν συμπληρώματα διατροφής που μπορούν να βοηθήσουν στην εξάντληση των επινεφριδίων. Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β είναι θρεπτικά συστατικά κατά του στρες. Ειδικά το Παντοθενικό οξύ (Β5) είναι απαραίτητο για συντεθούν οι ορμόνες των επινεφριδίων και τα άτομα με επινεφριδιακή εξάντληση χρειάζονται συνήθως αυξημένες ποσότητες. Υπάρχει επίσης το Ashwagandha, σημαντικό βότανο που μπορεί να βοηθήσει να ανακάμψετε από την εξάντληση των επινεφριδίων. Δρα ως προσαρμογόνο, έχει δηλαδή ομαλοποιητική δράση στο σοκ που δέχεται ο οργανισμός κατά τη διάρκεια μιας στρεσογόνου κατάστασης και συμβάλλει στην αύξηση της ικανότητας του να αντιστέκεται σε φυσικούς, χημικούς ή βιολογικούς παράγοντες. Το Stressveda είναι μια φόρμουλα που βοηθά στην ανακούφιση από τα συμπτώματα του άγχους και περιέχει οργανικό Ashwagandha και οργανικές βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Διατροφικές συνήθειες

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να τονίσουμε τη σημασία της ποιότητας και της ποσότητας των πρωτεϊνών και των λαχανικών υψηλής περιεκτικότητας σε ίνες που πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά, ενώ ελαχιστοποιούμε τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Το στυλ κατανάλωσης είναι επίσης σημαντικό: για να περιοριστεί το άγχος επιβάλλεται η εξάλειψη των επεξεργασμένων και junk τροφών, ιδιαίτερα το γρήγορο φαγητό, και η σταθερή καθιέρωση πιο υγιεινών γευμάτων.

Ύπνος

Η επίτευξη επαρκούς ύπνου είναι ζωτικής σημασίας για την ανάκαμψη από την εξάντληση των επινεφριδίων. Τη νύχτα, ξεκινήστε την προετοιμασία για ύπνο κλείνοντας την τηλεόραση και μειώνοντας τα φώτα τουλάχιστον μια ώρα πριν ξαπλώσετε. Για να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου σας σημαντικά, αφαιρέστε τις πηγές φωτισμού στο περιβάλλον σας.  Βεβαιωθείτε ότι κοιμάστε αρκετά νωρίς για να έχετε τουλάχιστον οκτώ ώρες ύπνου κάθε βράδυ.

Είναι επίσης σημαντικό να μειώσετε την κατανάλωση καφεΐνης σε καφέ, μαύρο τσάι, αναψυκτικά και ενεργειακά ποτά. Οι άνθρωποι συχνά αισθάνονται αιχμάλωτοι του εθισμού τους στην καφεΐνη, αλλά η αποχή από την καφεΐνη μπορεί να είναι πιο εύκολη από ό, τι νομίζετε. Όπως θα ανακάμπτετε από την εξάντληση των επινεφριδίων, θα διαπιστώσετε ότι έχετε λιγότερη ανάγκη για την καφεΐνη ως διεγερτικό.

 

Μπορείτε να αναζητήσετε κοντινό σημείο πώλησης, εισάγοντας τον ταχυδρομικό σας κώδικα ΕΔΩ. Πριν μεταβείτε στο σημείο, επικοινωνήστε μαζί του ώστε να βεβαιωθείτε για τη διαθεσιμότητα των προϊόντων. Επίσης, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για σημεία πώλησης στο τηλ. 2310 449 441 ή με αποστολή e-mai στο info@medmelon.gr 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Σχετικά Νέα