Προβιοτικά: 5 σημάδια που δείχνουν ότι μπορεί να τα χρειάζεσαι

Τα προβιοτικά έχουν γίνει ένα από τα συμπληρώματα με τη μεγαλύτερη ζήτηση στην αγορά και υπάρχει καλός λόγος γι’ αυτό!

Φαίνεται ότι οι περισσότεροι ειδικοί στον τομέα της υγείας θεωρούν τα προβιοτικά  πανάκεια για κάθε πάθηση και το συμπλήρωμα-θαύμα που βοηθά σχεδόν στα πάντα.

Και πραγματικά… είναι αλήθεια!

Αν και τίποτα δε “διορθώνει” τα πάντα, τα βακτήρια του εντέρου είναι η πρώτη γραμμή άμυνας για πολλά από τα οργανικά μας συστήματα. Συνεπώς, συνδέονται με έναν εκπληκτικά μεγάλο αριθμό προβλημάτων υγείας.

Ο πυρήνας της υγείας μας είναι το πεπτικό μας σύστημα. Εκεί όπου τα δομικά στοιχεία για κάθε κύτταρο του σώματός μας δημιουργούνται μέσω της αφομοίωσης και της απορρόφησης των θρεπτικών ουσιών από το φαγητό μας. Όταν τα βακτήρια του εντέρου βρίσκονται σε ισορροπία, παίζουν τεράστιο ρόλο στην καλή πέψη. Παράγουν μερικά ένζυμα που διασπούν τις τροφές μας – συμπεριλαμβανομένης της λακτάσης για την πέψη των γαλακτοκομικών – παράγουν μερικές βιταμίνες όπως η Κ και η  Β12 και διατηρούν το πεπτικό μας σύστημα σε άριστη κατάσταση, θεραπεύοντας τα τοιχώματα του εντέρου μας.

Παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στο ανοσοποιητικό μας σύστημα. Σηματοδοτούν – στέλνουν – τα μηνύματα “αυτό είναι εντάξει” / “αυτό είναι πρόβλημα”. Το λεπτό έντερο είναι η κύρια είσοδος παθογόνων βακτηρίων και ιών στο σώμα μας και χρειαζόμαστε ένα σύστημα προστασίας για να βεβαιωθούμε ότι από το λεπτό έντερο απορροφούνται μόνο θρεπτικά συστατικά.

“Χρειάζομαι πραγματικά ένα προβιοτικό συμπλήρωμα;” Ανακαλύψτε τα πέντε σημάδια που το επιβεβαιώνουν.

  1. Εντερικά -Πεπτικά προβλήματα

Ενενήντα τοις εκατό των βακτηρίων στο σώμα μας ζουν στο παχύ έντερο, επομένως είναι λογικό να επηρεάζουν τη δραστηριότητά του. Στην πραγματικότητα, μεγάλο μέρος των κοπράνων μας αποτελείται από ζωντανά και νεκρά βακτήρια.

Ένα καλό προβιοτικό συμπλήρωμα με στελέχη που ενδημούν στις ανθρώπινες βλεννογόνους μπορεί να είναι αποτελεσματικό στη ρύθμιση της λειτουργίας του εντέρου μας και μπορεί να μειώσει κι άλλα ενοχλητικά συμπτώματα όπως τα αέρια και τα φουσκώματα [1].

  1. Η επιθυμία σας για ζάχαρη είναι εκτός ελέγχου

Διαφορετικοί τύποι βακτηρίων απολαμβάνουν διαφορετικά είδη τροφών. Μερικά αγαπούν  τις ίνες μακράς αλύσου όπως αυτές που βρίσκονται στα φρούτα, τα λαχανικά και άλλα φυτικά τρόφιμα. Άλλα αγαπούν τα απλά σάκχαρα, όπως η λευκή ζάχαρη και το ραφιναρισμένο αλεύρι.

Αυτό που επιθυμείτε να φάτε μπορεί να εξαρτάται από τα είδη των βακτηρίων που φιλοξενούνται στον οργανισμό σας. Τα βακτήρια του εντέρου τρώνε και εξαρτώνται εξ ολοκλήρου από αυτό που εσείς επιλέγετε να τρώτε. Έτσι έχουν αναπτύξει μερικούς πολύ δημιουργικούς τρόπους για να πάρουν αυτό που θέλουν [2].

Αυτό γίνεται κυρίως για καλό και όχι για κακό. Τα βακτήρια του εντέρου σας θέλουν να φάνε και παράλληλα να σας κρατήσουν υγιή, επειδή είστε το μόνο σπίτι που έχουν.

Μέσα από το πνευμονογαστρικό νεύρο που συνδέει το έντερο με τον εγκέφαλο, τα βακτήρια μας θα ζητήσουν τα τρόφιμα που χρειάζονται για να επιβιώσουν. Ορισμένα στελέχη θα ζητήσουν περισσότερα τρόφιμα, ώστε να αναγκάσουν σε λιμοκτονία τους ανταγωνιστές τους που μπορεί να τρώνε κάτι διαφορετικό. Κάποια μπορεί να «υποκλέψουν» τις γευστικές σας προτιμήσεις και να τις διαφοροποιήσουν έτσι ώστε τελικά να καταλήξετε να προτιμάτε και να τρώτε αυτές τις τροφές που αυτά προτιμούν.[3]. Μπορεί να έχετε γίνει υποχείριό τους τρώγοντας πχ ένα συγκεκριμένο το μπισκότο.

Η διατροφή μας έχει αλλάξει πολύ τις τελευταίες γενιές. Τα τρόφιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε ίνες και υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη είναι πλέον άφθονα στη διατροφή μας και ορισμένα από τα βακτήρια έχουν αναπτύξει μια «γλυκειά» προτίμηση [4].

Αλλά δεν αλλάζουν όλα και για πάντα! Έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι μια διαιτητική αλλαγή μπορεί να αλλάξει τα βακτήρια του εντέρου μας σε μόλις επτά ημέρες! [5]

  1. Ο μεταβολισμός σας είναι λίγο αργός

Έρευνα από τη Σχολή Ιατρικής του Πανεπιστημίου Ουάσιγκτον εξέτασε τα βακτήρια του εντέρου 154 ανθρώπων και βρήκε μια ενδιαφέρουσα σύνδεση. Διαπίστωσαν ότι εκείνοι που είχαν την πιο φτωχή εντερική χλωρίδα, δηλαδή τη μικρότερη ποικιλία βακτηρίων, ήταν πιο πιθανό να είναι παχύσαρκοι.

Η επαναφορά της ποικιλομορφίας στο έντερο σας είναι μια απλή διαδικασία δύο σταδίων: Ανατροφοδοτείστε το έντερο με ένα καλό προβιοτικό προϊόν και συντηρείστε το με  ποικιλία φυτικών ινών στη διατροφή σας.

  1. Έχετε πάρει ένα αντιβιοτικό, ακόμα και αν ήταν πολύ καιρό πριν

Τα αντιβιοτικά μπορεί να είναι σωτήρια, αλλά όχι χωρίς συνέπειες. Καθώς σκοτώνουν όποιο παθογόνο εισβολέα βλάπτει το σώμα σας, σκοτώνουν επίσης έναν μεγάλο πληθυσμό των καλών βακτηρίων στο έντερο.

Έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι μπορεί να υπάρξει μια σύνδεση μεταξύ της αλλαγής του μικροβιώματος -δηλαδή του είδους και της ποσότητας των βακτηρίων του εντέρου- και της φλεγμονής που σχετίζεται με την ηλικία [6], καθιστώντας τον επαναποικισμό του εντέρου σας πολύ σημαντικό.

  1. Έχετε κάποια δερματικά προβλήματα όπως έκζεμα, ψωρίαση και εξανθήματα

Η επιδερμίδα σε σχέση με το έντερό μπορεί να φαίνονται ότι είναι απομακρυσμένα οργανικά συστήματα, αλλά είναι πραγματικά πολύ συνδεδεμένα.

Έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι η ποιότητα του πεπτικού σας συστήματος μπορεί να εμφανιστεί απευθείας στο δέρμα σας! [7] Οι πεπτικές διαταραχές έχουν συνδεθεί με τα δερματικά προβλήματα και είναι το μικροβίωμα του εντέρου που διατηρεί την ισορροπία στη διασύνδεση μεταξύ εντέρου κι επιδερμίδας. Το υγιές, λαμπερό δέρμα είναι μόνο μία ακόμη θετική επίδραση ενός υγιούς μικροβιώματος.

Χωρίς αμφιβολία, τα βακτήρια του εντέρου παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην υγεία μας. Διατηρείστε το έντερο σας υγιές με ένα από τα 7 προβιοτικά της Flora, που διαθέτουν έναν μεγάλο και εγγυημένο πληθυσμό ζώντων βακτηρίων, από ένα φάσμα ενδημικών στον άνθρωπο στελεχών με διασφαλισμένη ικανότητα επιβίωσης και αποικισμού. Ταυτόχρονα υιοθετείστε μια διατροφή πλούσιας σε φυτικές ίνες για να ταΐζετε τα βακτήρια και να διασφαλίσετε τη μακρόχρονη  επιβίωσή τους. Ολόκληρος ο οργανισμός σας θα είναι ευχαριστημένος!

Lisa Kilgour 

References

[1] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4734998/

[2] https://www.scientificamerican.com/article/how-gut-bacteria-tell-their-hosts-what-to-eat/

[3] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4270213/

[4] https://www.iflscience.com/health-and-medicine/how-bacteria-our-gut-affect-our-cravings-food/

[5] http://time.com/5360407/microbiome-diet-gut-health/

[6] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5512975/

[7] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6048199/

 

Μπορείτε να αναζητήσετε κοντινό σημείο πώλησης, εισάγοντας τον ταχυδρομικό σας κώδικα ΕΔΩ. Πριν μεταβείτε στο σημείο, επικοινωνήστε μαζί του ώστε να βεβαιωθείτε για τη διαθεσιμότητα των προϊόντων. Επίσης, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για σημεία πώλησης στο τηλ. 2310 449 441 ή με αποστολή e-mai στο info@medmelon.gr 

Σχετικά Νέα

Share