Συμβουλές

Ο επαρκής ύπνος έχει θετική επίδραση στη γενική μας υγεία

Όταν πρόκειται να φροντίσουμε την υγεία μας, υπάρχουν τέσσερις παράγοντες που παίζουν σημαντικό ρόλο:

1.Διατροφή (υγιεινή διατροφή)

2.Περιβάλλον (ρύπανση, φυσικό περιβάλλον)

3.Στρες (διαχείριση + μείωση)

4.Ύπνος (ποσότητα + ποιότητα)

Ο ύπνος, προφανώς, είναι ένας σημαντικός παράγοντας. Ο Δρ. Ο Walker –καθηγητής Νευροεπιστήμης και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας, Berkeley, ιδρυτής και διευθυντής του Κέντρου για την Ανθρώπινη Επιστήμη στον ύπνο και ο συγγραφέας του βιβλίου «Γιατί κοιμόμαστε: Ξεκλειδώνοντας τη δύναμη του ύπνου και των ονείρων»- με έρευνά του, αποδεικνύει ότι λιγότερο από επτά ώρες ύπνου μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά όλες τις πτυχές της γενικής υγείας μας, γι αυτό και συνιστά να κοιμόμαστε επτά έως εννέα ώρες ύπνου κάθε 24ωρο.

 

ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΙΣΧΥΕΙ

ΓΕΓΟΝΟΣ 1.

Οι άνδρες που κοιμούνται πέντε έως έξι ώρες τη νύχτα θα έχουν τα επίπεδα τεστοστερόνης κάποιου που είναι 10 χρόνια μεγαλύτερός τους. Δηλαδή η έλλειψη ύπνου μπορεί να αυξήσει τη βιολογική ηλικία έως και 10 χρόνια, να οδηγήσει σε έλλειψη ανδρισμού και μυϊκής δύναμης, και να μειώσει τη σεξουαλική απόδοση.

ΓΕΓΟΝΟΣ 2.

Όταν ταξιδεύουμε το μισό από το μυαλό μας δεν κοιμάται τόσο βαθιά όσο το άλλο μισό. Αυτή είναι μια «αντίδραση ανίχνευσης απειλής» όταν βρίσκεται κανείς σε ξένο περιβάλλον. Αυτό το μισό δε θα εισέλθει στον κύκλο ύπνου REM, παραμένοντας σε ένα ελαφρύτερο στάδιο ύπνου.

ΓΕΓΟΝΟΣ 3.

Η μαριχουάνα θεωρείται ότι βοηθάει τους ανθρώπους να κοιμούνται γρηγορότερα. Το πρόβλημα, ωστόσο, είναι ότι διαταράσσει τον ύπνο REM αρνητικά- είτε διακόπτοντάς τον, είτε  εμποδίζοντάς τον.

Ο δρ Walker είπε: «Χρειάστηκε η Μητέρα Φύση 3,6 εκατομμύρια χρόνια για να καθιερωθεί αυτός ο κύκλος ύπνου των οκτώ ωρών. Και τα τελευταία 100 χρόνια περίπου, τον έχουμε μειώσει σχεδόν κατά 20% – κάτι που είναι τρομερό για εμάς. ” κι επιβεβαιώνεται με την παρακάτω δημοσκόπηση.

 

ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ

Παρατίθενται μερικές από τις ερωτήσεις + απαντήσεις από δημοσκόπηση που έγινε μέσω Instagram (20.500 άτομα τη στιγμή που διεξήχθη η ψηφοφορία):

Ε1: Κατά μέσο όρο, κοιμάμαι για λιγότερο από έξι (6) ώρες τη νύχτα.

Σωστό: 27%

Λάθος: 73%

Ε2: Κατά μέσο όρο, κοιμάμαι 6-7 ώρες ανά διανυκτέρευση.

Σωστό:: 54%

Λάθος: 46%

Ε3: Κατά μέσο όρο, κοιμάμαι μεταξύ 7 – 8 ωρών ανά διανυκτέρευση.

Σωστό:: 57%

Λάθος: 43%

Ε4: Κατά μέσο όρο, κοιμάμαι μεταξύ 8 και 9 ωρών ανά διανυκτέρευση.

Σωστό:: 31%

Λάθος: 69%

Ε5: Κατά μέσο όρο, κοιμάμαι για περισσότερο από 9 ώρες τη νύχτα.

Σωστό:: 6%

Λάθος: 94%

Ε6: Αισθάνομαι συχνά αγχωμένος, κουρασμένος ή / και υποτονικός.

Σωστό: 69%

Λάθος: 31%

Η τελευταία ερώτηση υπογραμμίζει μερικές από τις λέξεις που χρησιμοποιεί η γενιά μας για να περιγράψει πώς αισθάνεται σε καθημερινή βάση. Η έλλειψη ύπνου και η αίσθηση κόπωσης ήταν ένα κοινό θέμα μεταξύ πολλών ανθρώπων. Γιατί η γενιά μας δεν κοιμάται αρκετά; Φταίμε εμείς; Ο τρόπος ζωής μας: η διατροφή, η ρύπανση, η συνεχής διέγερση των επινεφριδίων, ή η υπερβολική εργασία; Ή χειρότερα, όλα τα παραπάνω; Είναι αρκετά σαφές σε πολλούς από εμάς ότι το να ξεκουραστούμε όλη τη νύχτα είναι το κλειδί για τη συνολικά καλή υγεία. Η επιστήμη πίσω από αυτό, μας οδηγεί να μάθουμε περισσότερα.

Η επίτευξη ενός πλήρους νυχτερινού ύπνου βοηθά στην αποβολή της συσσώρευσης υγρού στον εγκέφαλο, εκμηδενίζοντας τις τοξίνες και τις ορμόνες του στρες που έχουν συσσωρευτεί κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Αν μια νύχτα επαρκούς και ποιοτικού ύπνου επιτρέπει στο μυαλό, το σώμα, τους μύες και τα όργανα να ξεκουραστούν και να αναρρώσουν, γιατί τόσοι πολλοί από εμάς υποφέρουν από έλλειψη ύπνου; Για πολλούς από εμάς, η έλλειψη ύπνου είναι ένας συνδυασμός:

– υπερβολικών ωρών εργασίας

-συνεχούς διέγερσης των επινεφριδίων

-πάρα πολύ χρόνου έκθεσης σε οθόνες

-διατροφής με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη + αμυλούχοι υδατάνθρακες, αλλά χαμηλή σε φυτικές ίνες

 

Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΥΠΝΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Οι δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και αμυλούχους υδατάνθρακες και χαμηλή σε φυτικές ίνες, δεν είναι καλές για τον ύπνο. Οδηγούν σε λιγότερο βαθύ και πιο κατακερματισμένο ύπνο. “- Δρ Walker

 

ΥΠΝΟΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Οι μελέτες δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι που κοιμούνται λιγότερες ώρες από τις συνιστώμενες:

-Διαχειρίζονται λιγότερο όγκο εργασίας

-Αναλαμβάνουν απλούστερα καθήκοντα ή προκλήσεις και βασίζονται περισσότερο στους συναδέλφους τους

-Επιδεικνύουν λιγότερη δημιουργικότητα

-Όταν δουλεύουν σε ομάδα, τείνουν να χαλαρώνουν και να ασκούν λιγότερη προσπάθεια για την επίτευξη του κοινού στόχου από τους συνεργάτες τους

Η έλλειψη ύπνου δεν κάνει διακρίσεις. Αφορά όλη τη διαδρομή από την τελευταία βαθμίδα μέχρι την κορυφή και τον ίδιο τον ηγέτη. Οι μελέτες δείχνουν ότι ο περισσότερος ή λιγότερος ύπνος κατά την προηγούμενη νύχτα είναι εμφανής στην συμπεριφορά και την αξιολόγηση ενός επιχειρηματικού ηγέτη από τους υφισταμένους του, χωρίς να γνωρίζουν τίποτα για τον ύπνο του. Είναι εμφανές στη συμπεριφορά του, τη φύση του, τη στάση, την όψη του και τις αλληλεπιδράσεις του με τους άλλους.

Ο λιγότερος ύπνος και οι περισσότερες ώρες εργασίας δεν ισοδυναμούν με περισσότερη παραγωγικότητα.

 

ΦΥΣΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΥΠΝΟ

-Ρυθμίστε τη θερμοκρασία της κρεβατοκάμαρας ώστε να είναι 3-4 βαθμούς χαμηλότερη από τους υπόλοιπους χώρους

-Διατηρείστε τα άκρα σας ζεστά, φορώντας κάλτσες

-Ρυθμίστε τη διατροφή σας έτσι ώστε να μην πηγαίνετε στο κρεβάτι πολύ φαγωμένοι ή πολύ πεινασμένοι. (Η πείνα μπορεί να σηματοδοτήσει στον εγκέφαλό σας ότι οδεύετε σε χαμηλά επίπεδα)

-Προσθέστε συγκεκριμένα φυτά στο υπνοδωμάτιο

-Κάντε χρήση λεβάντας σε μορφή αιθέριων ελαίων και κεριών

-Κάντε μπάνιο με άλατα Epsom πριν τον ύπνο

-Εφαρμόστε ορισμένες εφαρμογές διαλογισμού

-Δοκιμάστε το Flor Essence της Flora, ένα οργανικό εκχύλισμα από 8 βότανα που αποτοξινώνει το σώμα μας και δρα επουλωτικά κατά τη διάρκεια της νύχτας σε συνέργεια με τον ίδιο τον οργανισμό. Χαρίζει καλύτερο ύπνο και περισσότερη ενέργεια και μαζί ένα πιο ισχυρό ανοσοποιητικό.

Πρέπει να επανεξετάσουμε ριζικά τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε τον ύπνο στην καθημερινότητά μας, τις επιχειρήσεις, την εκπαίδευση και την ιατρική.” – Δρ Walker

 

ΔΩΣΤΕ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΥΠΝΟ  

Υπάρχουν πάρα πολλοί εργαζόμενοι που με λιγότερο ύπνο, υπερτιμούν τη δυνατότητά τους για αποδοτικότητα και φτάνουν σε ένα σημείο που λυγίζουν σύντομα. Ως κοινωνία, είδαμε ηγέτες όπως η Μάργκαρετ Θάτσερ και ο Ρόναλντ Ρέιγκαν, να δηλώνουν ότι κοιμούνται μόνο τέσσερις έως πέντε ώρες. Ωστόσο, και οι δύο κατέληξαν με νόσο Αλτσχάιμερ. Η μεγαλύτερη μάθηση από όλα αυτά είναι πόσο σημαντικός είναι ο ύπνος (αν όχι πιο σημαντικός από τη διατροφή) στη συνολική μας γενική υγεία. Πραγματικά η γενική υγεία μας εξαρτάται από τέσσερις παράγοντες: τη διατροφή, το περιβάλλον, το άγχος και τον ύπνο. Ο καθένας πρέπει να προσεχθεί, αλλά ο ύπνος ΠΡΕΠΕΙ να είναι πάντα υψηλή προτεραιότητα.

Αν δεν κοιμάστε μεταξύ 7-9 ώρες την ημέρα, επανεξετάστε την προσέγγισή σας. Να είστε καλοί με το σώμα σας. Ακούστε το σώμα σας. Δώστε στον εαυτό σας αυτό που χρειάζεστε.

Nick Joly

 

Μπορείτε να αναζητήσετε κοντινό σημείο πώλησης, εισάγοντας τον ταχυδρομικό σας κώδικα ΕΔΩ. Πριν μεταβείτε στο σημείο, επικοινωνήστε μαζί του ώστε να βεβαιωθείτε για τη διαθεσιμότητα των προϊόντων. Επίσης, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για σημεία πώλησης στο τηλ. 2310 449 441 ή με αποστολή e-mai στο info@medmelon.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Σχετικά Νέα