Συμβουλές

Κτίστε τον λιπώδη ιστό σας με καλά λιπαρά

Γνωρίζατε πως τα υγιεινά λιπαρά υποστηρίζουν το σώμα εσωτερικά και εξωτερικά;

Οι λιπαρές τροφές θεωρούνταν πάντοτε εποχιακές τροφές κατάλληλες για το φθινόπωρο και το χειμώνα.Τα υγιεινά διατροφικά λίπη προστατεύουν την επιδερμίδα από τη φθορά του κρύου χειμωνιάτικου καιρού και ασφαλώς συγκρατούν την υγρασία στο δέρμα. Κάτω από την επιφάνεια, τα λίπη υποστηρίζουν την υγιή λειτουργία των οργάνων. Ακόμα πιο βαθιά, τα βασικά Ωμέγα-3 και -6 λίπη (ALA και LA, όπως αυτά που περιέχει το Udo’s Oil 3.6.9) αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της δομής των μεμβρανών γύρω από κάθε ανθρώπινο κύτταρο.

Τα λιπαρά οξέα είναι λειτουργικά

Αυτές οι κυτταρικές -εξαρτώμενες από τα Ω-λιπαρά- μεμβράνες επιτελούν σημαντικές μεταβολικές λειτουργίες. Ρυθμίζουν τα θρεπτικά συστατικά και τα απόβλητα που εισέρχονται και εξέρχονται από τα κύτταρα και επιτρέπουν στα κύτταρα να αποκτούν το υγιές «ανοδικό» τους σχήμα όταν ενυδατώνονται. Παίζουν επίσης ρόλο στη διακυτταρική επικοινωνία.

Τα λίπη μας δίνουν την ενέργεια που καίμε

Τα Ωμέγα-3 πολυακόρεστα λιπαρά οξέα παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο σε συγκεκριμένα συστατικά του κυττάρου που ονομάζονται μιτοχόνδρια, όπου παράγουμε ενέργεια. Γενικά τα λιπαρά, και ειδικά τα λιπαρά οξέα, διασπώνται εδώ σε άνθρακα, και έπειτα καίγονται για να παράξουν ενέργεια.

Τα λιπαρά οξέα έχουν επίδραση στη σωματική θερμοκρασία

Η καύση των λιπαρών οξέων παράγει ενέργεια ως ΑΤΡ και θερμότητα που μας βοηθά να διατηρούμε μια κανονική θερμοκρασία σώματος. Όταν τα κύτταρα μας χρειάζονται ενέργεια ή αναγνωρίζουν την ανάγκη του σώματος για αύξηση της παραγωγής θερμότητας, «γνωστοποιούν» την ανάγκη τους για λιπαρά οξέα.

Να είμαστε δραστήριοι

Ένα μόριο λίπους θα κυκλοφορεί στο αίμα μας μέχρι να το απαιτήσει ένα σκληρά εργαζόμενο κύτταρο, για να το μεταφέρει στα μιτοχόνδριά του, να το διαλύσει σε λιπαρά οξέα και να τα χρησιμοποιήσει για να δημιουργήσει ενέργεια. Αν μένουμε σωματικά αδρανείς, θα έχουμε πιο αδρανή κύτταρα και θα αποθηκευτούν περισσότερα λίπη.

O λιπώδης ιστός είναι επίσης λειτουργικός

Το αποθηκευμένο σωματικό μας λίπος δεν είναι ένα παθητικό στρώμα μόνωσης, παρά την αντίληψή μας για το αντίθετο. Αυτός ο λιπώδης ιστός λειτουργεί ως ενδοκρινής αδένας. Τα λιπώδη κύτταρα επιτελούν σημαντικές μεταβολικές και ορμονικές λειτουργίες. Επικοινωνούν με το νευρικό σύστημα, βοηθούν στη σύνθεση πρωτεϊνών που επηρεάζουν το μεταβολισμό σε όλο το σώμα και παράγουν τις ανδρικές και γυναικείες ορμόνες.

Μας ζεσταίνουν το χειμώνα

Η ικανότητά μας να παράγουμε θερμότητα είναι εξαιρετικά σημαντική. Όταν δεν λαμβάνουμε αρκετά διατροφικά λιπαρά οξέα, ώστε να είναι διαθέσιμα για καύση και παραγωγή ενέργειας, θα χρησιμοποιηθούν γι’ αυτό το σκοπό τα μικρά αποθέματα λίπους που αποθηκεύονται στους μύες για να καλυφθούν οι ενεργειακές απαιτήσεις.

Τα λιπαρά οξέα τροφοδοτούν τον μεταβολισμό

Η διάσπαση του λίπους που αποθηκεύεται στους μύες είναι ήδη μια αργή διαδικασία, η οποία εξασθενεί περαιτέρω εύκολα από μια κακή διατροφή ή φάρμακα. Αυτό μπορεί να αφήσει τα κύτταρα μας χωρίς καύσιμα, προκαλώντας επιβράδυνση ή ψύξη των μεταβολικών μας διαδικασιών. Μια θερμότερη θερμοκρασία του σώματος και ένας ταχύτερος μεταβολισμός πάνε χέρι-χέρι, έτσι ο μεταβολικός ρυθμός μας κινδυνεύει.

Όταν η καύση λίπους μπαίνει σε αδρανοποίηση

Σε ζώα όπως οι αρκούδες, ένας αργός μεταβολισμός είναι ένα χρήσιμο πράγμα. Τους επιτρέπει να πέσουν σε χειμερία νάρκη το χειμώνα, όταν τα τρόφιμα, ειδικά οι υδατάνθρακες, είναι δυσεύρετα και σπάνια. Οι πρόγονοί μας περνούσαν επίσης χρονικά διαστήματα που η τροφή ήταν ανεπαρκής, οπότε κληρονομήσαμε γονιδιακά και με αυτόν τον τρόπο την ικανότητα να μειώνουμε το ρυθμό μεταβολισμού. Δυστυχώς, αυτό το αποτελεσματικό σύστημα οδηγεί σε προβλήματα σε έναν κόσμο όπου οι υδατάνθρακες είναι πλέον διαθέσιμοι παντού και πάντα.

 

Αποφυγή αύξησης βάρους

Κάθε χειμώνα κερδίζουμε λίγο βάρος και δεν τείνουμε να το χάσουμε μετά. Η αργή αύξηση του σωματικού βάρους συνεχίζεται μέχρι τα μέσα της δεκαετίας των 50, που όταν θελήσουμε να χάσουμε βάρος, πλέον δεν χάνουμε λίπος. Για να αποθηκεύουμε λιγότερα λίπη, θα πρέπει να αποφύγουμε την υπερκατανάλωση των αμύλων, των σακχάρων και των trans-λιπαρών. Θα μπορούσαμε να κάνουμε μια γρήγορη βόλτα μετά από το βαρύτερο ημερήσιο γεύμα μας για να εκτρέψουμε τα κυκλοφορούντα τριγλυκερίδια σε διαδικασίες καύσης θερμίδων αντί αποθήκευσης.

 

Αποφυγή μεταβολικών διαταραχών

Η καταπολέμηση της φυσικής μας ανάγκης να καταναλώνουμε λίπη το χειμώνα δεν είναι η απάντηση. Αυτό μπορεί να επιβραδύνει τις μεταβολικές μας διαδικασίες και να δημιουργήσει προβλήματα για τα κύτταρα, το δέρμα και τις ορμόνες μας. Παρόλο που απαιτούνται περισσότερες μελέτες, οι μέχρι τώρα κλινικές μελέτες υποδεικνύουν ότι τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα βοηθούν στην πρόληψη των μεταβολικών διαταραχών, ενώ οι μελέτες που αποτέλεσαν τη βάση του πολέμου κατά των λιπαρών στη δεκαετία του ’80 και του ’90 ήταν υποθετικές και ποτέ δεν αποδείχθηκαν στον άνθρωπο.

Τι λίπη πρέπει να πάρετε

Υπάρχουν πλεονεκτήματα στην ενσωμάτωση ενός μείγματος λιπαρών στη διατροφή μας όλο το χρόνο. Η μορφή του λίπους που καταναλώνεται επηρεάζει το πόσο καλά θα καεί. Από τη σκοπιά της χημείας, θέλουμε λιπαρά οξέα με διαφορετικά μήκη: λιπαρά οξέα μακράς αλύσου, τριγλυκερίδια μέσης αλύσου, ποικίλους τύπους Ωμέγα-3 και -6 και ορισμένα Ωμέγα-9 λιπαρά οξέα, που ονομάζονται επίσης ελαϊκά ή μονοακόρεστα. Επειδή αυτό γίνεται περίπλοκο, τη λύση μας δίνει το Udo’s  Oil 3.6.9 ! Το Udo’s  Oil 3.6.9 είναι ένα μίγμα ανεπεξέργαστων ελαίων από βιολογικούς σπόρους λιναριού, σουσαμιού, νυχτολούλουδου, φύτρων ρυζιού και βρώμης, ηλίανθου κ.ά. που αποδίδει ποιοτικά Ω-λιπαρά ασφαλή για μακροχρόνια χρήση.

 

Συνοπτικά για να διατηρήσετε εσάς και τον μεταβολισμό σας υγιή:

  • Κάνετε μια καλή διατροφή και αποφύγετε την κατάχρηση περιττών φαρμάκων
  • Να περπατάτε καθημερινά και ειδικά μετά από μεγάλα γεύματα
  • Φροντίστε να τρώτε εποχιακά και να μην καταναλώνετε υπερβολικά άμυλα και σάκχαρα το χειμώνα
  • Μην μισείτε το λίπος σας – εξυπηρετεί χρήσιμες λειτουργίες
  • Τρώτε μια ποικιλία λιπαρών οξέων, συμπεριλαμβανομένων των Ω-3 λιπαρών οξέων

Dana Green Remedios

 

Βιβλιογραφικές αναφορές

PUFAs and metabolism https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26829184

Thermic effect of omegas https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22146121

Yearly fat gain https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4336296/

Body temperature and weight https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2744512/

ALA helps cells https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3112425/

Omegas and metabolism https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5872768/

Fat is endocrine https://academic.oup.com/jcem/article/89/6/2548/2870285

Energy in kids https://pdfs.semanticscholar.org/80f9/e1cadd852a906a6ab1a582c5fa96cef7a1fd.pdf

 

Μπορείτε να αναζητήσετε κοντινό σημείο πώλησης, εισάγοντας τον ταχυδρομικό σας κώδικα ΕΔΩ. Πριν μεταβείτε στο σημείο, επικοινωνήστε μαζί του ώστε να βεβαιωθείτε για τη διαθεσιμότητα των προϊόντων. Επίσης, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για σημεία πώλησης στο τηλ. 2310 449 441 ή με αποστολή e-mai στο info@medmelon.gr 

Κτίστε τον λιπώδη ιστό σας με καλά λιπαρά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Σχετικά Νέα