Συμβουλές

Θεραπεία με αντιβιοτικά: επιλέξτε ένα μενού πλούσιο σε βιταμίνες

Στην εποχή μας τα αντιβιοτικά είναι τα πιο διαδεδομένα φάρμακα. Αυτή είναι η πραγματικότητα άσχετα αν η χρήση τους δε δικαιολογείται πολλές φορές -όπως σε περιπτώσεις ιώσεων- ή πολλοί δε συμφωνούν λόγω πεποίθησης με τη λήψη τους.

Σε τι μας βλάπτουν τα αντιβιοτικά

Τα αντιβιοτικά, περισσότερο από κάθε άλλο φάρμακο, επηρεάζουν τη βιοχημική σύσταση του οργανισμού μας, την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών και την απομάκρυνση των αποβλήτων ). Πιο συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι τα βλαβερά αποτελέσματα των αντιβιοτικών είναι ακόμα πιο έντονα όταν δε λαμβάνονται βιταμίνες (κυρίως της ομάδας Β): μια από τις χειρότερες συνέπειες είναι η αλλοίωση της εντερικής βακτηριδιακής χλωρίδας.

Η βακτηριδιακή χλωρίδα του εντέρου παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στις λειτουργίες του σώματός μας. Όχι μόνο παράγει άμεσα τη βιταμίνη Κ, αλλά βοηθά στην παραγωγή και την αφομοίωση των βιταμινών Β. Για να κατανοηθεί καλύτερα, π.χ. σε μια φλεγμονή που γίνεται θεραπεία με αντιβιοτικά πρέπει κατ’ ελάχιστο να τριπλασιαστεί η κατανάλωση των βιταμινών C, B1, B2 και B6.

Η ισορροπία ανάμεσα στο «μικρόκοσμο» (εντερική βακτηριδιακή χλωρίδα) και στο «μακρόκοσμο» (το σώμα μας) είναι η βάση για τη διατήρηση της υγείας. Γι’ αυτό κάθε πρόβλημα στην εντερική βακτηριδιακή χλωρίδα έχει αντίκτυπο αργά ή γρήγορα σε ολόκληρο τον οργανισμό μας.

Λήψη προβιοτικού συμπληρώματος

Μια ασφαλής λύση είναι η λήψη προβιοτικού συμπληρώματος με την έναρξη της λήψης των αντιβιοτικών και στη συνέχεια για λίγες μέρες ακόμα, ώστε να αποκατασταθεί η ισορροπία που χάνεται με την αντιβίωση. Τα 8 προβιοτικά προϊόντα της Flora περιέχουν ευρύ φάσμα από διαφορετικά φιλικά βακτήρια ανάλογα με την ηλικία και τις ανάγκες του κάθε λήπτη. Τα φιλικά βακτήρια είναι εγγυημένα ζώντα και είναι διασφαλισμένο ότι θα αποικίσουν την εντερική βλεννογόνο ασφαλώς και διαχρονικά.

Τι τρώμε όταν παίρνουμε αντιβίωση

Για να διατηρηθεί η ισορροπία, πρέπει να προβλέψουμε στο διαιτητικό σχήμα την καθημερινή κατανάλωση φυσικού γιαουρτιού. Επιπλέον, επιβάλλονται φρέσκες, ωμές τροφές καθώς είναι πιο πλούσιες σε βιταμίνες και τροφές ολικής άλεσης. Αν δεν υπάρχει ταυτόχρονη λήψη συμπληρωμάτων διατροφής, μπορούν να προστεθούν βλαστοί σόγιας και σιταριού (που μπορούμε να βρούμε σε καταστήματα υγιεινής διατροφής) καθώς είναι καλή πηγή βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων ή ακόμα διαιτητική μαγιά μπύρας, γύρη ή σε περιόδους ανάρρωσης βασιλικός πολτός. Επίσης, το αγνό μέλι είναι πολύ χρήσιμο για να γλυκάνει τα ροφήματα.

Προτάσεις – ιδέες:

Πρωί: χυμός εσπεριδοειδών (πορτοκάλι, γκρέιπφρουτ, μανταρίνι, λεμόνι), φρέσκα φρούτα εποχής

Κολατσιό: γιαούρτι πλήρες

Γεύμα: ωμά λαχανικά με βλαστούς σόγιας, σιταριού κ.ά., φρέσκα τυριά, ψωμί σίκαλης και σφιχτά αυγά, σαλάτα με τριμμένα καρότα και λάχανο, ζυμαρικά ολικής άλεσης με ντομάτα και βασιλικό, σάντουιτς με ψωμί μαύρο, μαρούλι, τόφου και ελιές, φασόλια ή ρεβίθια βρασμένα, πίτσα από αλεύρι ολικής με μοτσαρέλα.

Απόγευμα: φρέσκα φρούτα εποχής, ψωμί μαύρο αλειμμένο με μέλι

Δείπνο:  ωμά λαχανικά (καρότα, μαρούλι κ.ά. με λίγο ελαιόλαδο), μια χούφτα ωμά αμύγδαλα ή καρύδια, ντομάτες και πιπεριές γεμιστές με ρύζι βρασμένο, ελαιόλαδο και ψιλοκομμένες ελιές,  μαύρο ψωμί και 2 αυγά σφιχτά ή ποσέ, σούπα λαχανικών, φρυγανιές ολικής άλεσης, πατάτες σε κομματάκια ψημένες στο φούρνο με ελαιόλαδο και δεντρολίβανο, αγκινάρες στον ατμό.

 

Μπορείτε να αναζητήσετε κοντινό σημείο πώλησης, εισάγοντας τον ταχυδρομικό σας κώδικα ΕΔΩ. Πριν μεταβείτε στο σημείο, επικοινωνήστε μαζί του ώστε να βεβαιωθείτε για τη διαθεσιμότητα των προϊόντων. Επίσης, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για σημεία πώλησης στο τηλ. 2310 449 441 ή με αποστολή e-mai στο info@medmelon.gr 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Σχετικά Νέα