Νέα, Σημεία υπεροχής, Συμβουλές

Η Αποτοξίνωση ως βάση για καλή υγεία (4ο μέρος)

Προστατεύοντας τον οργανισμό με υγιεινές τροφές

Το να ξεπεράσουμε τη χημική ευαισθησία από την πρωταρχική πηγή χημικών δεν είναι αρκετό: πρέπει να επιδιορθώσουμε τη βιολογική βλάβη. Σε πολλές περιπτώσεις η βλάβη συνεχίζει να εξελίσσεται, ακόμα και αν δεν υπάρχει περαιτέρω έκθεση. Ο οργανισμός «συνηθίζει» σε κάποιο συγκεκριμένο χημικό και μαθαίνει πώς να προσαρμόζεται «χημικά» ώστε να ελαχιστοποιεί τα συμπτώματα. Λειτουργώντας όμως έτσι, η βλάβη ανακατευθύνεται μερικώς σε κάποιο άλλο όργανο – στόχο. Τα συμπτώματα σε διαφορετικά όργανα – στόχους δεν εκλαμβάνονται ως σχετιζόμενα  το ένα με το άλλο. Κατά έναν ειρωνικό τρόπο, η καινούργια ασθένεια φαίνεται ότι δεν έχει καμία σχέση με προηγούμενα γεγονότα

Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να διατηρούμε το σώμα μας όσο πιο υγιές γίνεται, έτσι ώστε να είναι σε θέση να επικεντρωθεί  στην ανάρρωση από τη βλάβη. Η υγιεινή διατροφή (βλ. κεφάλαιο 4.2) και η πρόληψη των ελλείψεων είναι θεμελιώδεις. Καταρχήν γιατί η υγιεινή διατροφή ενεργοποιεί την εντερική χλωρίδα και την πεπτική διαδικασία, η οποία με τον τρόπο αυτό συνεισφέρει στην αποτοξίνωση.

Αλλά εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι μέσω της τροφής που τρώμε, αποκτούμε όλες τις θρεπτικές ουσίες που είναι απαραίτητες για τη διαδικασία της αποτοξίνωσης και την υγεία μας γενικότερα: βιταμίνες, μέταλλα, αμινοξέα και απαραίτητα λιπαρά οξέα (EFAs) με τριγλυκερίδια μεσαίας αλυσίδας.

Η υποκείμενη αιτία της χημικής ευαισθησίας μπορεί να είναι μια έλλειψη σε κάποια συγκεκριμένη θρεπτική ουσία. Οι χημικά ευαίσθητοι άνθρωποι έχουν συχνά έλλειψη σε ταυρίνη ή κυστεΐνη. Όμως και το μέταλλο μαγνήσιο είναι επίσης πολύ σημαντικό, γιατί είναι απαραίτητο στη λειτουργία περίπου 300 ενζύμων στον οργανισμό, πολλά από τα οποία απαιτούνται για τη διαδικασία της αποτοξίνωσης. Κάποιες φορές, ένα συμπλήρωμα μαγνησίου μπορεί από μόνο του να μειώσει τη χημική ευαισθησία.

Ο ψευδάργυρος είναι επίσης ένα απαραίτητο μέταλλο για τη λειτουργία συγκεκριμένων ένζυμων και είναι επομένως πολύ σημαντικός για την αποτοξίνωση. Επιπρόσθετα, είναι ένα σημαντικό διεγερτικό του ανοσοποιητικού συστήματος. Ο οργανισμός μας μπορεί να επεξεργαστεί μόνον το 10% του ψευδαργύρου που βρίσκεται στις τροφές. Εάν υπάρχει παρουσία αλκοόλ, το ποσοστό είναι ακόμα χαμηλότερο. Το μέταλλο σελήνιο είναι μέρος ενός ένζυμου που καταστρέφει τις βλαπτικές ελεύθερες ρίζες. Μεταξύ άλλων ιδιοτήτων, είναι μερικώς υπεύθυνο για την λειτουργικότητα της γλουταθειόνης. Το σελήνιο καθαρίζει το σώμα και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Όμως, η σύγχρονη διατροφή μας είναι αυξανόμενα ελλειμματική σε σελήνιο.

Τα αντιοξειδωτικά βιταμίνη C, βιταμίνη Ε και τα καροτένια στα λαχανικά και τα φρούτα είναι ιδιαίτερα σημαντικά γιατί δημιουργούν μια πανίσχυρη γραμμή άμυνας ενάντια στη βλαπτική δράση των ελεύθερων ριζών στον οργανισμό μας (βλ. κεφάλαιο 4.3). Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες, τα OPCs (ολιγομερείς προανθοκυανιδίνες) από σπόρους σταφυλιού και φλοιό πεύκου είναι επίσης ισχυρός παράγοντας ενάντια στις ελεύθερες ρίζες και παίζουν σοβαρό ρόλο στην πρόληψη του καρκίνου.

Όμως στο σύγχρονο μοντέλο διατροφής – που βρίσκει την τροφή μας αυξανόμενα ελλειμματική σε θρεπτικά στοιχεία, ενώ η φυσική ανάγκη για αυτές τις ουσίες είναι αντιστρόφως αυξανόμενη – έχει γίνει προοδευτικά δυσκολότερο να λαμβάνουμε όλα αυτά τα απαραίτητα συστατικά. Για ακόμα μια φορά συστήνεται η χρήση φυσικών διατροφικών συμπληρωμάτων έτσι ώστε, να μπορείτε να είστε απολύτως σίγουροι ότι παίρνετε όλες τις σημαντικές ουσίες στην κατάλληλη αναλογία.

Αποφεύγοντας τις τοξίνες

Μέχρις έναν ορισμένο βαθμό, είναι δυνατό να αποφύγουμε τις τοξίνες στο άμεσο  περιβάλλον μας. Δεν υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για τον αέρα που αναπνέουμε, εκτός ίσως να αποφεύγουμε τα μέρη με καπνό και σίγουρα να απέχουμε οι ίδιοι από το κάπνισμα.

Οι τοξίνες, στις οποίες εκτιθέμεθα μέσω της τροφής, μπορεί μερικώς να αποφευχθούν χρησιμοποιώντας βιολογικά τρόφιμα (τα οποία δεν είναι επεξεργασμένα και έχουν παραχθεί χωρίς τη χρήση φυτοφαρμάκων). Επίσης προσπαθήστε να αποφύγετε την  έκθεση σε ξενοβιοτικά: για παράδειγμα, μην αγοράζεται καινούργιο χαλί εάν ήδη υποφέρετε  από το «σύνδρομο του άρρωστου κτιρίου». Προσπαθήστε να σκεφθείτε όλους τους δυνατούς παράγοντες που μπορεί να σας προκαλέσουν προβλήματα: τροφικές αλλεργίες, απορρυπαντικά, συνθετικά υφάσματα, λουλούδια ή φυτά, σολάριουμ, παπλώματα, καλλυντικά, μονωτικά υλικά, σφραγίσματα υδραργύρου, νερό της βρύσης κ.λπ.

Συστήνεται να πίνετε περίπου 2 λίτρα νερό καθημερινά, αλλά πρέπει να γνωρίζετε ότι μπορεί ακούσια να πίνετε επίσης και βλαβερές ουσίες εάν επιλέξετε να μην πίνετε εμφιαλωμένο νερό. Το αλκοόλ και ζάχαρη συνιστούν επίσης ένα πρόσθετο φορτίο για ανθρώπους που έχουν αναπτύξει χημική ευαισθησία.

 

Απόσπασμα από το βιβλίο “Νιώθεις Καλά και Γίνεσαι Καλύτερα” της Paula Bakhuis (Ελληνική έκδοση, MedMelon 2009)

Σχετικά Νέα