Προϊόντα

Είναι τα προβιοτικά περιττά;

Οι οδηγίες σχετικά με την υγεία αλλάζουν συχνά, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει σύγχυση όταν προσπαθούμε να κάνουμε το σωστό. Πχ. κάποτε τα αυγά είχαν στοχοποιηθεί ως κακά ενώ η μαργαρίνη θεωρούνταν ωφέλιμη για τον οργανισμό!  Την περασμένη άνοιξη, μια ευρέως δημοσιευμένη αναθεώρηση έθεσε σε αμφιβολία την αξία της λήψης προβιοτικών. Τουλάχιστον αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο καλύφθηκε από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. [1], [2] Τα συμπεράσματα έχουν λεπτά σημεία για τη σωστή ανάγνωσή τους.

Η ανασκόπηση πραγματοποιήθηκε από τον Dr. Saman Khalesi του Πανεπιστημίου Central Queensland στην Αυστραλία και δημοσιεύθηκε στην Ευρωπαϊκή Εφημερίδα της Κλινικής Διατροφής. Ήταν μια περιεκτική ματιά στα αποτελέσματα 45 μελετών σε υγιείς ενήλικες που λάμβαναν προβιοτικά συμπληρώματα και δημοσιεύτηκαν μεταξύ 1990 και 2017. Οι ερευνητές εξέτασαν εάν η λήψη ενός προβιοτικού συμπληρώματος αλλάζει τη γενική ισορροπία των βακτηρίων στον οργανισμό, ενώ αναζήτησαν πιθανά οφέλη τους για την υγεία.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗΣ

H λήψη ενός προβιοτικού συμπληρώματος:

1.Βελτιώνει την ισορροπία των ευεργετικών βακτηρίων στο έντερο και τον κόλπο

2.Ενισχύει την ανοσολογική απάντηση

3.Βελτιώνει την κανονικότητα και τη φυσιολογική κινητικότητα του εντέρου

4.Οι βελτιώσεις είναι «παροδικές», που σημαίνει ότι διαρκούν μόνο κατά τη διάρκεια της λήψης ενός προβιοτικού.

Τα βακτήρια του εντέρου είναι σαν τα ευαίσθητα λουλούδια. Η μελέτη σημειώνει ότι είναι «ευαίσθητα σε πολλούς παράγοντες, όπως ο τρόπος ζωής, η γήρανση και οι ασθένειες». Οι αλλαγές στη διατροφή, καθώς και η κατανάλωση αλκοόλ, μπορεί να ανατρέψουν την αναλογία ωφέλιμων προς τα επιβλαβή βακτήρια στο σύστημά σας. Επιπλέον, καθώς γερνάτε, ο πληθυσμός των βακτηρίων του εντέρου αλλάζει. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η προληπτική λήψη ενός προβιοτικού συμπληρώματος για να διατηρήσετε μια καλή βακτηριακή ισορροπία, είναι τόσο κρίσιμη για την υγεία σας.

Που οδηγούμαστε από τα συμπεράσματα σχετικά με τη λήψη των προβιοτικών;

1.Εκτός αν αντιμετωπίζετε μια προσωρινή πεπτική δυσλειτουργία, η λήψη ενός προβιοτικού είναι σαν να παίρνετε μια πολυβιταμίνη. Είναι μια μακροπρόθεσμη δέσμευση για την προστασία της συνολικής ευεξίας σας.

2.Για να βοηθήσετε τα ευεργετικά βακτήρια από ένα προβιοτικό συμπλήρωμα να επιβιώσουν και να ευδοκιμήσουν στο έντερο σας, είναι σημαντικό να αυξήσετε την κατανάλωση των  ινών από δημητριακά ολικής αλέσεως, φασόλια, όσπρια, φρούτα και λαχανικά. Γιατί; Επειδή οι ίνες είναι αυτό που τα βακτήρια τρώνε. Τα βακτήρια θα επιβιώσουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα αν τα ταΐζετε.

Με ποια προβιοτικά ενισχύουμε τον οργανισμό μας 

Τα προβιοτικά δεν είναι όλα τα ίδια. Διαφορετικά στελέχη έχουν διαφορετικά οφέλη. Για να πάρετε μια ιδέα για το ποιο προβιοτικό είναι κατάλληλο για εσάς, ρίξτε μια ματιά σε αυτή τη λίστα με μερικά από τα πιο μελετημένα προβιοτικά στελέχη:

Bifidobacterium bifidum: Προωθεί την υγιή αύξηση του σωματικού βάρους και την υγεία των εντέρων στα μωρά * [3], [4]. Βοηθά στην ανακούφιση από αέρια, φούσκωμα και περιστασιακή δυσκοιλιότητα / μαλακώνει τα κόπρανα σε ενήλικες * [5]. Λειτουργεί σε νέους, μεσήλικες και ηλικιωμένους για να δώσει ώθηση στο ανοσοποιητικό σύστημα * [6], [7], [8]

Bifidobacterium breveΒοηθάει στη διάταση των αεραγωγών ώστε τα παιδιά να μπορούν να αναπνεύσουν εύκολα * [9]

Bifidobacterium longum: Προωθεί την πεπτική διαδικασία στις μικροσκοπικές κοιλίτσες * [10], [11]

Lactobacillus acidophilusΒοηθάει τον πληθυσμό με δυσανεξία στη λακτόζη να καταναλώσει τα γαλακτοκομικά προϊόντα * [12]

Lactobacillus casei: Παρέχει ρινική και κολπική αποσυμφόρηση * [13] Ομαλοποιεί τις περιστασιακές διάρροιες * [14] Υποστηρίζει τα δόντια βελτιώνοντας τη βακτηριακή σύνθεση του στόματός [15]

Lactobacillus plantarum: Καταπραΰνει το ξηρό, ερεθισμένο δέρμα * [16]

Lactobacillus rhamnosus: Υποστηρίζει την ευαίσθητη επιδερμίδα και εμποδίζει τις διάρροιες * [17], [18]   Προστατεύει την παιδική οδοντική υγεία βελτιώνοντας τη βακτηριακή σύνθεση του στόματος * [19] Υποστηρίζει την κολπική υγεία και άνεση * [20]

Lactobacillus salivarius: Ομαλοποιεί την κινητικότητα του εντέρου * [21]

Η Flora προσφέρει ένα ευρύ φάσμα προβιοτικών, που περιέχουν μείγματα ανθρώπινων στελεχών προσαρμοσμένα για άτομα κάθε ηλικίας, από το νήπιο μέχρι τον προχωρημένο ενήλικα. Τα προβιοτικά στελέχη είναι συμβιωτικά και η επιβίωση τους είναι αλληλοεξαρτώμενη. Τα στελέχη που ενδημούν στον άνθρωπο και αποτελούν τους φυσιολογικούς κατοίκους του έχουν μεγαλύτερη ικανότητα επιβίωσης και αποικισμού σε σχέση με τα διερχόμενα από τον πεπτικό σωλήνα στελέχη, που τελικά απομακρύνονται από τον οργανσιμό.

Τα προβιοτικά δουλεύουν, αλλά μόνο αν τα κάνουμε συνήθεια. Ακριβώς όπως το να ασκείτε το δικαίωμα της καθημερινής σίτισης.

Βιβλιογραφικές αναφορές

[1] Chu W. Nutraingredients. 2018 Apr. 17. https://www.nutraingredients.com/Article/2018/04/13/Review-suggests-healthy-adults-may-not-need-probiotic-supplementation

[2] Khalesi S, et al. Eur J Clin Nutr. 2018 Mar 26. doi: 10.1038/s41430-018-0135-9. [Epub ahead of print]

[3] Yamasaki C, et al. Pediatr Int. 2012 Oct;54(5):651-6.

[4] Janvier A, Malo J, Barrington KJ. J Pediatr. 2014 May;164(5):980-5.

[5] Guglielmetti S, et al. Aliment Pharmacol Ther. 2011 May;33(10):1123-32.

[6] Rerksuppaphol S, Rerksuppaphol L. Pediatr Int. 2012 Oct;54(5):682-7.

[7] Schiffrin EJ,et al. Am J Clin Nutr. 1997 Aug;66(2):515S-520S.

[8] De Simone C, et al. Immunopharmacol Immunotoxicol. 1992;14(1-2):331-4.

[9] van der Aa LB, et al; Synbad Study Group. Allergy. 2011 Feb;66(2):170-7.

[10] Guerra PV, et al. World J Gastroenterol. 2011 Sep 14;17(34):3916-21.

[11] Olivares M, et al. Br J Nutr. 2014 Jul 14;112(1):30-40.

[12] Vandes CF. J Appl Nutr. 1989;41:50-64.

[13] Giovanni M, et al. Pediatric Res. 2007 Aug;62(2):215-20.

[14] Pedone CA, et al. Int J Clin Pract. 2000 Nov;54(9):568-71.

[15] Yadav M, et al. J Clin Pedtratr Dent. 2014 Fall;39(1):23-6.

[16] Han Y, et al. Pediatric Allergy Immunol. 2012 Nov;23(7):667-73.

[17]Passeron T, et al. Allergy. 2006 Apr;61(4):431-7.

[18] Vanderhoof JA, et al. J Pediatr. 1999 Nov;135(5):564-8.

[19] Näse L, et al. Caries Res. 2001 Nov-Dec;35(6):412-20.

[20] Bohbot JM, Cardot JM. Infect Dis Obstet Gynecol. 2012; 2012:503648.

[21] Sierra S,et al. Anaerobe. 2010 Jun;16(3):195-200.

[22] McFarland LV, et al. 1995 Mar;90(3):439-48.

[23] Szajewska H, et al. J Pediatr Gastroenterol Nutr. 2014 Apr;58(4):531-9.

 

Μπορείτε να αναζητήσετε κοντινό σημείο πώλησης, εισάγοντας τον ταχυδρομικό σας κώδικα ΕΔΩ. Πριν μεταβείτε στο σημείο, επικοινωνήστε μαζί του ώστε να βεβαιωθείτε για τη διαθεσιμότητα των προϊόντων. Επίσης, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για σημεία πώλησης στο τηλ. 2310 449 441 ή με αποστολή e-mai στο info@medmelon.gr 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Σχετικά Νέα