Συμβουλές

Αρκεί μόνο να παίρνουμε συμπληρώματα Ωμέγα 3;

Τα τελευταία χρόνια γίνεται πολύς λόγος για την ανάγκη συμπλήρωσης της διατροφής μας με ιχθυέλαια. “Bομβαρδιζόμαστε” καθημερινά από την τηλεόραση, το διαδίκτυο και τον έντυπο τύπο με άρθρα σχετικά με τα οφέλη τους. Ωστόσο, ενώ εστιάζουμε στα συμπληρώματα λιπαρών, παραβλέπουμε τη σπουδαιότητα της ορθής πρόσληψης μέσω της διατροφής μας. Κι αυτό σημαίνει ότι ενώ από ένα τυπικό συμπλήρωμα ιχθυελαίου στις συνιστώμενες δόσεις μπορεί να προσλάβουμε από 1 έως 5 γραμμάρια λιπαρών ημερησίως, η συνολική ημερήσια πρόσληψη λιπαρών στη μέση διατροφή (στον δυτικό κόσμο) είναι μεταξύ 75 και 125 γραμμαρίων!

Αν υπολογίσουμε 100 γραμμάρια ως συνολική ημερήσια πρόσληψη λιπαρών/ημέρα ως παράδειγμα, τότε:

  • Κατά μέγιστο 5 γραμμάρια λιπαρών ημερησίως θα προέρχονται από ιχθυέλαια – αυτό είναι το συμπλήρωμα.
  • Τα άλλα 95 γραμμάρια λιπαρών ημερησίως θα προέρχονται από την τροφή μας και τα μαγειρικά έλαια –

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΤΑ «ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΑ» ΛΙΠΑΡΑ ΥΓΙΕΙΝΑ

Κι αυτό σημαίνει πως εφόσον αυτά αποτελούν τη μεγαλύτερη αναλογία στην ημερήσια διατροφή μας από ό,τι τα συμπληρώματα, πρέπει να τους δώσουμε μεγαλύτερη προσοχή για τη βελτιστοποίηση της υγείας μας.

Τα διατροφικά λιπαρά μπορούν να προέλθουν από ένα ή από συνδυασμό των ακόλουθων λιπών:

  • Οξειδωμένα / κατεστραμμένα λίπη (π.χ. μερικές μαργαρίνες, μερικά μαγειρικά έλαια και λιπαρά που υπάρχουν σε μερικά έτοιμα γεύματα)
  • Μη απαραίτητα κορεσμένα λιπαρά (π.χ. βούτυρο, λαρδί, χοιρινό κρέας, καρύδα)
  • Μη απαραίτητα μονοακόρεστα λιπαρά (π.χ. ελαιόλαδο, κραμβέλαιο, μακαντάμια, αβοκάντο, φασόλια)
  • Θεμελιώδη, απαραίτητα Ωμέγα 6 πολυακόρεστα λιπαρά (π.χ. καλαμπόκι, ηλίανθος, σπόροι σταφυλιών, κρόκος, σουσάμι)
  • Θεμελιώδη, απαραίτητα Ωμέγα 3 πολυακόρεστα λιπαρά (π.χ. λινάρι, chia, κάνναβη, καρύδια, σόγια)

Τα θεμελιώδη λιπαρά επηρεάζουν τον τρόπο λειτουργίας του σώματός μας σε κυτταρικό επίπεδο. Για βέλτιστη υγεία, θα πρέπει να εστιάσουμε στη μείωση της ποσότητας των κατεστραμμένων λιπαρών και την αύξηση της ποσότητας των υγιεινών λιπαρών, σε σωστό ποσοστό. Τα βασικά υγιεινά λιπαρά είναι το Ωμέγα 3- Άλφα-Λινολενικό οξύ (ALA) και το Ωμέγα 6 – Λινολεϊκό οξύ (LA).

Το Ωμέγα 3 ALA και το Ωμέγα 6 LA ονομάζονται Βασικά Λιπαρά Οξέα καθώς, αντίθετα με τα άλλα λιπαρά, το σώμα δεν μπορεί να τα παράξει, ενώ είναι απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία των κυττάρων. Τα λιπαρά οξέα DHA και EPA που προέρχονται από τα λιπαρά ψάρια, αν και ονομάζονται «Ωμέγα 3» δεν είναι απαραίτητα, καθώς παράγονται μέσα στον οργανισμό μας από τον μεταβολισμό των Ωμέγα 3 ALA που καταναλώνουμε μέσω των τροφών μας, αν και μπορεί να είναι ωφέλιμα ως συμπλήρωμα.

Όταν διαθέτουμε στον οργανισμό μας τη σωστή ποσότητα σε Ωμέγα 3 ALA και Ωμέγα 6 LA  και  στο σωστό ποσοστό, αντιλαμβανόμαστε ότι μας συμβαίνουν τα εξής:

  • βελτιωμένη επιδερμίδα, μαλλιά και νύχια
  • περισσότερη ενέργεια, αντοχή και γρήγορη ανάκαμψη
  • ενισχυμένο ανοσοποιητικό σύστημα και
  • μεγαλύτερη εστίαση και συγκέντρωση

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ

Πολλά από τα λιπαρά της καθημερινής μας διατροφής βρίσκονται σε προϊόντα που έχουν υποστεί ζημιά από την επεξεργασία τους και περιέχουν μη φυσικά και κατεστραμμένα μόρια. Τα μαγειρικά έλαια, για παράδειγμα, μπορούν να υποστούν βλάβη από μια ποικιλία τεχνικών επεξεργασίας, συμπεριλαμβανομένης της θέρμανσης σε υψηλές θερμοκρασίες βλαπτικές για τα ευεργετικά μόρια που διαφορετικά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από τα κύτταρά μας. Ακόμη και τα συμπληρώματα ιχθυελαίων μπορούν να υποστούν βλάβη κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας τους, καθώς είναι περίπου 25 φορές πιο ευαίσθητα σε καταστροφή από τα μαγειρικά έλαια.

Είναι σημαντικό να διατηρηθεί στο ελάχιστο η κατανάλωση των κατεστραμμένων λιπών,  καθώς υπάρχει ισχυρή συσχέτιση με τις μειωμένες ανοσολογικές λειτουργίες και τις φλεγμονώδεις καταστάσεις όπως αρθρίτιδα, Alzheimer, διαβήτης, οστεοπόρωση, αθηροσκλήρωση, αυτοάνοσες καταστάσεις, αλλεργικές παθήσεις και φλεγμονώδεις  δερματικές παθήσεις όπως ψωρίαση και έκζεμα.

Λαμβάνοντας ένα συμπλήρωμα λιπαρών χωρίς να προσέξουμε πρωτίστως τη λήψη σωστών «θεμελιωδών» διατροφικών λιπαρών είναι σαν να μην τρώμε τροφή και στη συνέχεια να καταπιούμε μερικές βιταμίνες, μέταλλα και χάπια αμινοξέων. Δεν έχει νόημα.

Η λήψη ενός συμπληρώματος ιχθυελαίου μπορεί να είναι ορθή αλλά όχι ως εναλλακτική λύση για να εξασφαλιστεί ότι η καθημερινή διατροφή μας παρέχει τα υγιή, άθικτα «θεμελιώδη» έλαια που το σώμα μας χρειάζεται για να λειτουργεί όσο το δυνατόν καλύτερα, και ιδιαίτερα τα Απαραίτητα Λιπαρά Οξέα Ω-3 ALA και Ω-6 LA.

Τι πρέπει λοιπόν να αναζητήσουμε στη διατροφή μας για να εξασφαλίσουμε τα υγιή «θεμελιώδη» λιπαρά;

  1. Περίπου 30 έως 60 γραμμάρια πρέπει να προέρχονται από έλαια που έχουν εκχυλιστεί από σπόρους και καρπούς κατά προτίμηση οργανικούς. Έτσι, βεβαιωθείτε ότι καταναλώνετε αρκετές κουταλιές της σούπας κάθε μέρα από ένα λάδι φυτικών οργανικών Ωμέγα. Εξαιρετική πηγή οργανικών φυτικών Ω-λιπαρών είναι το Udo’s Oil 3.6.9, ένα μίγμα από έλαια λιναρόσπορου, σουσαμιού, νυχτολούλουδου, ηλιόσπορου, φύτρων ρυζιού και βρώμης κ.ά., που περιέχει το Ωμέγα 3- Άλφα-Λινολενικό οξύ (ALA) και το Ωμέγα 6 – Λινολεϊκό οξύ (LA), σε αναλογία 2:1.
  2. Τα περισσότερα από τα υπόλοιπα «θεμελιώδη» διατροφικά λίπη πρέπει να προέρχονται από σπόρους, καρπούς, όσπρια, κρέας, αυγά, γαλακτοκομικά προϊόντα και ψάρια.
  3. Μπορείτε επίσης να πάρετε μικρές ποσότητες «θεμελιωδών» λιπαρών από δημητριακά ολικής και επίσης από λαχανικά και φρούτα.

Εν ολίγοις, τα συμπληρώματα θα πρέπει να συμπληρώνουν και όχι να αντικαθιστούν τα «θεμελιώδη» λιπαρά.

Αν χρειάζεστε συμπλήρωμα Ωμέγα 3 λιπαρών οξέων DHA και EPA, το O-Krill 3, σας τα προσφέρει συμπυκνωμένα και αγνά. Τα krills είναι σα μικρές γαρίδες που ζουν στην Ανταρκτική και υπόκεινται σε ελάχιστη επεξεργασία για να εξαχθούν τα Ω-λιπαρά τους, τα οποία είναι δεσμευμένα σε φωσφολιπίδια για αυτό και είναι κατά 45% πιο αποροφήσιμα από τα ιχθυέλαια.

 

Μπορείτε να αναζητήσετε κοντινό σημείο πώλησης, εισάγοντας τον ταχυδρομικό σας κώδικα ΕΔΩ. Πριν μεταβείτε στο σημείο, επικοινωνήστε μαζί του ώστε να βεβαιωθείτε για τη διαθεσιμότητα των προϊόντων. Επίσης, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για σημεία πώλησης στο τηλ. 2310 449 441 ή με αποστολή e-mai στο info@medmelon.gr 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Σχετικά Νέα